مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان خبر داد:

انتخاب شهید شاخص فرهنگیان کشور از استان خوزستان/کنگره ملی بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش در اهواز برگزار می‌شود

رضا‌طریفی: به موجب مصوبه ۱۲۴۰ مورخ ۹۵/۱۲/۱ قرارگاه جهاد فرهنگی که به تصویب سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش هم رسیده است، شهید معلم سردار حبیب شریفی راد که اولین فرمانده سپاه سوسنگرد هم بودند به عنوان شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال ۹۶ انتخاب شدند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، رضا طریفی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: امام راحل فرمودند امروز زنده نگه‌ داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست و امام حاضر هم می‌فرمایند باید یاد حقیقت شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

وی تصریح کرد: به موجب مصوبه ۱۲۴۰ مورخ ۹۵/۱۲/۱ قرارگاه جهاد فرهنگی که به تصویب سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش هم رسیده است، شهید معلم سردار حبیب شریفی راد که اولین فرمانده سپاه سوسنگرد هم بودند به عنوان شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال ۹۶ انتخاب شدند.

طریفی تصریح کرد: برنامه تعیین شهید شاخص، سنت حسنه‌ای است که در حدود چند سال است برگزار می‌شود؛ از سه سال پیش پرونده این شهید عزیز را به دبیرخانه قرارگاه جهاد فرهنگی ارسال کردیم که سرانجام امسال پس از پیگیری هایی که در این مدت داشتیم این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص فرهنگیان کشور انتخاب شد. پس از این انتخاب هم، توفیقی نصیب استان شد که در بهمن ماه امسال، میزبان کنگره ملی شهدای آموزش و پرورش با محوریت شهدای معلم بشود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان در مورد بیوگرافی سردار شهید حبیب شریفی گفت: این شهید عزیز متولد ۱۳۳۴ در سوسنگرد هستند و در سال ۱۳۵۲ به دلیل علاقه وافری که به معلمی داشتند وارد دانشسرای تربیت معلم اهواز می‌شوند و پس از اتمام دوره به عنوان معلم رسمی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و در حمیدیه به عنوان معلم قرآن و الهیات مشغول به تدریس می‌شوند.

وی افزود: ایشان مدرک لیسانس علوم قرآنی خود را در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه شهید چمران اهواز اخذ می‌کنند و همچنین وی دارای سوابق مبارزاتی فراوانی در پیش از انقلاب بودند که در این خصوص چندین بار هم توسط ساواک دستگیر می‌شوند.

طریفی ادامه داد: وی از اولین افرادی بودند که با همت ایشان در سال ۵۸ سپاه سوسنگرد تشکیل می‌شود که در ادامه بعنوان اولین فرمانده سپاه این شهر هم منصوب میشوند تا اینکه در مهرماه سال ۵۹ در زمانی که شهر در آستانه سقوط بود به همراه همسر خود به اسارت نیروهای بعثی در می‌آیند و بدلیل شدت جراحاتی که قبل از اسارت به ایشان وارد شده بود هشت ساعت پس از اسارت در منطقه الاماره عراق به شهادت می‌رسند که متاسفانه پیکر مطهر ایشان هم تا این لحظه به وطن بازنگشته است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: براساس این انتخابی که صورت پذیرفت ما در گام اول ستاد بزرگداشت این شهید را تشکیل دادیم و تا الان هم دو جلسه آن را برگزار کرده‌ایم. که مصوباتی هم داشته‌ایم.

وی افزود: از جمله مصوباتی که تاکنون در ستاد بزرگداشت شهید حبیب شریفی تصویب شده است می‌توان به این موارد اشاره کرد ۱) برپایی یادواره شهرستانی شهید همزمان با سالگرد شهادت وی در هفتم مهرماه در سوسنگرد۲) تهیه و تدوین کتاب مربوط به زندگی شهید که قرار است در روز برپایی کنگره از این کتاب رونمایی شود۳) تهیه و رونمایی تمبر یابود این شهید در روز برپایی کنگره ۴) برگزاری کلاسهای ضمن خدمت آشنایی با سیره و شخصیت شهید که فعلا به صورت استانی برگزار می‌شود ولی درصدد هستیم که بحث کشوری آن نیز مهیا کنیم‌.

طریفی با بیان اینکه یکسری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی به مناسبت بزرگداشت شهید حبیب شریفی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود ادامه داد: کنگره ملی بزرگداشت شهدای معلم در دهه فجر و در اهواز برگزار می‌شود و زمان بندی دقیق آن نیز تا ماه آینده متعاقباً اعلام می‌شود؛ یکی از تصمیم گیری های خوبی که در جلسه قبلی اتفاق افتاد بحث نامگذاری ساختمان اصلی و ساختمان دوم آموزش و پرورش استان بود، که بر این اساس ساختمان اصلی به نام ساختمان شهدای آموزش و پرورش و ساختمان شماره دو هم به نام شهید سردار حبیب شریفی است که تندیس این شهید به همراه لوح معرفی وی در ورودی ساختمان اداره کل نصب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: با پیگیری خانواده شهید و همکاری استانداری زمینی به منظور احداث یادمان در ورودی شهر سوسنگرد اختصاص داده شد که تا اندازه‌ای هم کار احداث آن پیشرفت فیزیکی هم داشته است.

وی ادامه داد: در این رابطه اعتباری هم از طرف استانداری بابت تکمیل احداث یادمان شهید حبیب شریفی هم به شهرداری سوسنگرد واگذار شد، ولی متاسفانه هنوز مبلغ به طور کامل به خانواده شهید عودت نشده است و خانواده شهید با هزینه شخصی هم‌اکنون کار را به جلو می‌برند؛ خانواده شهیده تاکنون ۴۵ میلیون هزینه کرده‌اند در صورتی شهرداری سوسنگرد تنها ۲۰ میلیون تومان به این خانواده پرداخت کرده است.

طریفی در پایان با بیان اینکه برای تکمیل این یادمان به اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی نیاز است اظهار کرد: امیدواریم که این توفیق بدست بیاید که همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای آموزش و پرورش، این یادمان نیز افتتاح شود.