در شورای آموزش و پرورش استان؛

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان: باید خلاقیت بیشتری در برگزاری کنگره‌های شهداء بروز داد/فراوانی بیسوادی در ایران نگران کننده است

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، علی حسین حسین‌زاده معاونت سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ضمن اشاره به بحث برگزاری کنگره ملی شهدای معلم آموزس و پرورش که قرار است بهمن ماه در اهواز برگزار شود گفت: با توجه به اینکه امسال چندین همایش و کنگره در رابطه با بحث شهداء و موضوعاتی در ارتباط با دفاع مقدس داریم در جلساتی که با سایر مسئولین ذی‌ربط در این خصوص برگزار شد، مطالب و محورهای مهمی مطرح مورد بررسی واقع شد، که می‌تواند در ترویج و انتقال فرهنگ و آموزه‌های این عزیزان به جامعه کمک بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان همیشه در زمینه نشر فرهنگ ایثار و شهادت از پیشگامان بوده خاطر نشان کرد: از آنجایی که در زمینه برگزاری کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش، نگرانی‌هایی را آموزش و پرورش در بحث پشتیبانی دارد، با هماهنگی‌هایی که با مدیر عامل شرکت ملی حفاری انجام می‌دهیم الحمدالله تا حدودی این نگرانی‌ها قابل برطرف شدن است.

حسین زاده اظهار کرد: یک نکته اساسی که در بحث برگزاری این همایش‌ها و کنگره‌ها با آن روبرو هستیم بحث تکراری بودن این برنامه‌ها می‌باشد که الان مدتی است این روند را به خود گرفته است بنابراین لازم است که در این خصوص با بهره‌گیری از اتاق‌های فکر و یا استفاده از متخصصین فرهنگی و هنری که در این زمینه تجربیاتی را دارند، نوع‌آوری‌هایی را به این کارها منتقل کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: زیرا این کنگره‌ها با اهداف مقدسی و به منظور شناساندن هر چه بیشتر شهدایی است که هر کدام به تنهایی خود الگوهای بسیار ارزنده‌ای برای نسل‌های آینده به حساب آیند، از اینرو لازم است این قبیل کارها را به بهترین نحو ممکن و با استفاده از نبوغ و نوع آوری‌های فراوان موجود در کشور اجرایی کنیم.

وی در مورد مبحث بیسوادی در استان گفت: در بحث برخورد با بیسوادی در ایران یک بحث درصد و یک بحث فراوانی است یعنی باید به این نکته همواره دقت داشت که درصد بیسوادی در ایران رو به کاهش است. مثلاً اگر درصد بیسوادی در سال ۱۳۶۰ در حدود ۴۰ درصد بوده، اینک براساس آمار یونسکو به ۱۲ درصد رسیده است.

حسین زاده تصریح کرد: ۴۰ درصد جمعیت ۳۵ میلیونی سال ۱۳۶۰ نزدیک به ۱۲ میلیون می‌شود و نرخ ۱۲ درصد بیسوادی با جمعیت ۸۰ میلیون هم نزدیک به ۹ میلیون می‌شود یعنی فراوانی بیسوادی در ایران هنوز نگران کننده است و جای کار و تلاش زیاد برای رفع آن دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: اگر چه جامعه ما به لحاظ درصد جمعیت با سواد آن بین ۸۷-۹۰ درصد است ولی همچنان دارای نرخ بیسوادی خطرناک است زیرا به بحث فراوانی آن نیز باید دقت کرد. پس بنابراین در بحث‌هایی که عنوان می‌شود باید به هر دو مورد هم درصد و هم فراونی بیسوادی دقت داشته باشیم ولی ما متاسفانه بیشتر به درصد دقت می‌کنیم و بیشتر اوقات مقوله فراوانی را نادیده می‌گیریم.

وی در پایان با بیان اینکه بر طبق آمار یونسکو ۵۰۰ هزار بیسواد در خوزستان است اظهار کرد: انتظار است همانطوری که در بحث کودکان بازماندگان از تحصیل و پیش دبستانی اقدامات بسیار عالی در استان صورت پذیرفت امیدواریم که در بحث رفع بیسوادی در استان هم بتوانیم کار فوق‌العاده‌ای انجام دهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حاتم سلام معاون محترم استاندار ما که سواد داریم الان برای اعمال مدرکمون مشکل داریم اول ما با سوادها رو قانع کنید بعد بیسواد ها را تشویق کنید