در جمع خبرنگاران:

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان: امسال بیمه زائرین اربعین اجباری است/عملیات آبرسانی به چذابه بزودی اجرایی می‌شود+ تصاویر منتخب جلسه

قدرت‌ الله دهقان - کسی که از سازمانهای متولی سازماندهی زائرین ویزا می‌گیرد، دریافت بیمه نیز از واجبات کار است بطوریکه تا مسئله بیمه زائر مشخص نشود خروج وی از مرز غیر ممکن است

خورنا-احمدرضارستمی: در پایان جلسه ستاد اربعین استان قدرت الله دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در خصوص آخرین مباحث و جمع‌بندی‌های ارائه شده در این جلسه به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ستاد اربعین، ابتدا دو کمیته زیرساخت و اسکان زائرین گزارشات خود را بیان داشتند و همچنین مشاور طرح جامع شلمچه توضیحاتی نیز در مورد این طرح ارائه کرد و سپس اعضای ستاد اربعین هم در این زمینه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که در نهایت یک جمع ‌بندی نهایی به منظور هماهنگی و همکاری بیشتر کمیته‌ها با همدیگر ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم اقداماتی که امسال انجام شد منجر به این ‌شود که زائرین با فراغ بال بیشتری بتوانند هم ثبت نام راحتی داشته باشند و هم برنامه سفر خود به عتبات عالیات در مبادی ورودی شلمچه و چذابه سرگردان نشوند.

دهقان در مورد طرح اجباری شدن بیمه زائرین گفت: اصولا برای کسی که از سازمانهای متولی سازماندهی زائرین ویزا می‌گیرد، دریافت بیمه نیز از واجبات کار است بطوریکه تا مسئله بیمه زائر مشخص نشود خروج وی از مرز غیر ممکن است

وی با بیان اینکه تنها سه تن از شهدای حله بیمه بودند ادامه داد: به سازمان حج و زیارت که متولی و مسئول کار است توصیه شده که حتما به آژانسهای مختلف تاکید کند که به هیچ عنوان ویزا را بدون بیمه صادر نکند زیرا برای زائرین محترم موضوع بیمه لازم و ضروری است که حتما باید انجام شود بنابراین سازمان حج زیارت لازم است به گونه‌ای عمل کند که هیچکس بدون حق بیمه از کشور خارج نشود.

دهقان در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای حل مشکل پارکینگ مرز شلمچه و چذابه گفت: از آنجایی که تا سال ۹۲ هیچ پارکینگی در این مناطق وجود خارجی نداشت، کم کم در سال‌های بعد از این سال پارکینگهایی در این مناطق احداث شد که خوشبختانه سال گذشته با تلاشهای کمیته زیر ساخت ستاد اربعین پارکینگهای مورد نیاز زوار در منطقه چذابه به ۱۰۰ هکتار و در شلمچه هم تقریبا به همین میزان( ۱۰۰ هکتار) ارتقاء یافت که البته امسال با توجه به پیش‌بینی جمعیت بیشتر، لازم است پارکینگ‌های بیشتری در این مناطق سازماندهی شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته با آبرسانی که به منطقه شلمچه صورت پذیرفت، امسال شاهد هیچگونه مشکل کمبود آبی، در این منطقه و سایر مناطق مجاور آن نخواهیم بود. در طرح آبرسانی به شلمچه به ۱۸ روستای مجاور طرح هم آبرسانی شد.

وی در مورد آخرین وضعیت آبرسانی به منطقه چذابه گفت: با توجه به تاکیدات استاندار خوزستان در تسریع آبرسانی به منطقه چذابه، در حال حاضر لوله‌ها و امکانات مورد نیاز پروژه در حال تخلیه شدن در منطقه است و انشاءالله بزودی عملیات آبرسانی به چذابه هم آغاز می‌شود.

دهقان در پایان اظهار کرد: جاده مسیر اربعین نیز در حال تعریض شدن است و انشاءالله باندهای بیشتری هم در ادامه به آن افزوده میشود.

تصاویر: