برگزاری همایش تجلیل وقدرانی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس+تصاویر

فرشیدفرجی -خورنا فرماندار رامهرمز :آزادگان با عشق به خدا وایمانی که داشتند توانستند مقاومت کنند

عبدالرضا احسانی نیا در مراسم تقدیر از آزادگان این شهرستان که به مناسبت  سالروز آزادسازی آزادگان از سوی بنیاد شهید و امور ایثار گران رامهرمز برگزار شد اظهار کرد: زجری که آزادگان ما از لحاظ روحی و جسمی کشیدند هر چه هم بگویند و تعریف کنند درک آن برای ما که آنجا نبودیم مشکل است.

وی ادامه داد: آزادگان با عشق به خدا وایمانی که داشتند توانستند مقاومت کنند و با توجه به تحمل سختی‌های بسیار زیاد باز هم علیه جمهوری اسلامی اقدام نکردند.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: شهدای ما شهادت را برگزیدند و به آرزوی خود رسیدند و جانبازان هم به فیض جانبازی نائل آمدند و نزد خانواده‌های خود بازگشتند اما خانواده‌های آزادگان سال‌ها چشم‌انتظاری را تحمل کردند.

وی افزود: از این‌که از آن سال‌ها آزادگان ما به نیکی یاد می‌کنند و از این‌که در قید خواهش‌های انسانی و نفسانی نبودند بسیار ارزشمند است.

احسانی نیا تأکید کرد: جوانان ما در اوج جوانی در اسارت بودند و بر ما مسوولان است که قدردان این عزیزان و خانواده‌هایشان باشیم و برایشان حرمت قائل شویم.

وی در پایان گفت: باوجود مشکلاتی که در وضعیت اشتغال در سراسر کشور وجود دارد متأسفانه فرزندان برخی از آزادگان عزیز ما بیکار هستند و امیدواریم فرجی حاصل شود و آن‌ها و خانواده‌هایشان از این نگرانی بدر آیند.

 همچنین حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: ما باید تأسی به بازماندگان کربلا بکنیم و اگر نبودند بازماندگان واقعه کربلا، امروز کربلا اثر خودش را نمی‌گذاشت.

وی ادامه داد: آزادگان ما هم به همین بازماندگان کربلا تأسی کردند و با وجود سختی‌ها هیچ‌گاه از اصول دست برنداشتند.

امام‌جمعه رامهرمز تصریح کرد: هرکسی که خود را در مسیر پیغمبر قرار دهد باید استقامت کند و آزادگان ما هم همین راه را انتخاب کردند و ادامه دادند.

وی افزود: به دلیل ورود نااهلان که به دنبال تفرقه بین مردم دنیا هستند جنگ و خونریزی ایجاد شد و خواستگاه آن، تفکر استکباری آمریکایی است.

موسوی ادامه داد: آزادگان باید قدر بدانند زیرا که سیره آن‌ها سیره علوی و نبوی است و پا جای پای اسرای کربلا گذاشته‌اند.

وی در پایان گفت: آزادگان در قلب مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی جای دارند و انشاالله بازهم با مشکلات خواهند ساخت و همچون دوران اسارت پایبند به‌نظام اسلامی خواهند بود.

به گزارش خورنا در این مراسم سید احمد میرسالاری رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران رامهرمز گزارشی از وضعیت آزادگان رامهرمز را تشریح کرد و پس‌ از آن دو تن از آزادگان خاطرات دوران اسارت خود را بازگو کردند و در پایان به آزادگان شهرستان به‌رسم یادبود لوح تقدیر اهداء شد.

rampress

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *