در جلسه شورای اشتغال استان:

معاون اقتصادی استانداری: شرکت نفت، ملی حفاری و سازمان آب و برق سه دستگاه همیشه غایب شورای اشتغال خوزستان/حتما پیگیری می‌کنیم

سید علی بحرینی- اصلا قابل قبول نیست که با گذشت پنج جلسه از شورای اشتغال خوزستان در سالجاری دستگاههایی چون شرکت ‌نفت، ملی ‌حفاری و سازمان آب برق خوزستان در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه کار گروه اشتغال استان سید علی بحرینی مقدم سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خوزستان ضمن اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال ۹۶ خاطر نشان کرد: با توجه به رشد خیلی خوبی که امسال در تسهیلات مشاغل خانگی استان مشاهده می‌شود و این تسهیلات از پنج میلیارد تومانی که در سال گذشته بود، امسال به ۳۲ میلیارد تومان رسیده، لازم است که دستگاههای اجرایی استان سازکاری برای جذب آن طراحی کنند، زیرا در غیر اینصورت قاعدتاً در جذب منابع بعدی هم مشکل پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت کوتاهی که در جذب این اعتبارات وجود دارد، لازم است که یک کار گروهی با حضور دستگاههای ذی‌ربط استانی و نماینده اداره تعاون تشکیل شود که در حضور آنها بررسی‌های لازم صورت بگیرد؛ حضور بانک هم در این کارگروه به منظور تسریع در فرآیند کار ضروری می‌باشد تا بانک عامل علاوه بر بیان نقطه نظرات خود، اگر پرونده‌ای هم در کار گروه برای دریافت تسهیلات مورد تائید واقع شد، این دیگر به منزله پرداخت تسهیلات باشد نه اینکه تازه بخواهد در فرآیند‌های طولانی و پر پیچ و خم اداری پرداخت وارد شود.

بحرینی با بیان اینکه در سالجاری موضوع و ماموریتی مهمتر از اشتغال وجود ندارد یادآوری کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام تولید و اشتغال لازم است دستگاههایی که در زمینه اشتغال همکاری نمی‌کنند بصورت مکتوب شناسایی و معرفی شوند. مطمئناً اگر دستگاهها بخواهند با این سبک و سیاق و این تمأنینه حرکت کنند، قاعدتا نمی‌توانیم خروجی مناسبی در زمینه اشتغال تا پایان سال داشته باشیم.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: همینجا اعلام می‌کنم که اگر برخی دستگاههایی در زمینه بهبود وضعیت اشتغال استان همکاری و فعالیت لازم را نداشته باشند حتما به دستگاه مرکزی آنها در تهران ابلاغ می‌کنیم و از آنها خواهیم خواست که این مسئله را پیگیری کنند‌.

وی در ادامه ساز و کارهای تنبیهی دیگری را نیز برای این دستگاهها برشمرد و افزود: به شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد میکنم که در زمینه تخصیص منابع و اعتبارات به دستگاههایی که در جلسات شورای اشتغال استان به هیچ عنوان حضور پیدا نمی‌کنند، تجدید نظر جدی داشته باشد و تخصیصات و اعتبارات آنها را براساس میزان فعالیتی که در شورای اشتغال دارند، قرار دهد.

بحرینی عنوان کرد: اصلا قابل قبول نیست که با گذشت پنج جلسه از شورای اشتغال خوزستان در سالجاری دستگاههایی چون شرکت ‌نفت، ملی ‌حفاری و سازمان آب برق خوزستان در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان در پایان تصریح کرد: لذا بایستی برای چنین دستگاههایی که در جلسات شورای اشتغال استان حضور نمی‌یابند و عملاً در زمینه کمک به بهبود وضعیت اشتغال استان همکاری نمی‌کنند همانطور که عنوان شد تمهیداتی در نظر گرفت تا بتوانیم آنها را به تحرک جدی در این زمینه وادار کنیم. بنابراین لازم است که این دستگاهها حتما بصورت مکتوب به ما معرفی شوند تا ما هم پیگیری های خاص خودمان را در این زمینه داشته باشیم .