معاون سینمایی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

ثبت آثار هنری و ادبی در خوزستان از طریق درگاه الکترونیکی ircrs.ir

ناصر چنانی: متقاضیان آثار ادبی و هنری در استان خوزستان برای درخواست ثبت اثر می‌توانند از تاریخ ۹۶/۵/۲۱ از طریق درگاه الکترونیکی ircrs.ir اقدام کنند.

خورنا-احمدرضارستمی: ناصر چنانی معاون سینمایی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی با همکاری مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تحقق دولت الکترونیک و تسریع در فرآیند ثبت آثار ادبی و هنری، سامانه‌ الکترونیکی ircrs.ir را طراحی کرده است که در راستای اجرایی کردن این طرح، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از روز شنبه ۲۱ مردادماه ۹۶ تمامی درخواست‌های ثبت اثر را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ircrs.ir دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین از این تاریخ تمامی مولفان، مصنفان و هنرمندان متقاضی ثبت اثر در استان می‌توانند با ارائه درخواست نامه‌‌های مربوطه از طریق درگاه الکترونیکی ircrs.ir اقدام کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست؛ البته از طریق همین آدرس هم می‌توانند مراحل اجرایی شدن فرآیند ثبت اثر ادبی و هنری خود را نیز دنبال کنند.

چنانی یادآوری کرد: براساس ماده دو قانون حمایت از مولفان، مصنفان و هنرمندان، آثار مورد حمایت این قانون شامل کتاب، رساله، جزوه، ‌نمایشنامه، شعر، ترانه، سرود، تصنیف و هر نوشته دیگر علمی، فنی، ادبی و هنری است که به هر ترتیبی، نوشته، ضبط یا نشر شده باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با ثبت آثار ادبی و هنری و اعمال حمایت‌های قانونی لازم از پدیدآورندگان این آثار، بیش از پیش زمینه توسعه نوآوری و خلاقیت در آفرینش‌های هنری را فراهم کنیم.