دومین نشست بخشداران منطقه پنج استان خوزستان در رامشیر برگزار شد

خورنا –
دومین نشست بخشداران منطقه پنج استان خوزستان در رامشیر برگزار شد
در دومین نشست بخشداران منطقه پنج استان خوزستان ،پتانسیل ها ، ظرفیت ها و راهکارهای ایجاد اشتغال در روستاها بررسی شد .
دومین نشست بخشداران منطقه پنج استان خوزستان با حضور عبدالله حسینی مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان، سعید فیوضی فرماندار رامشیر ، بخشداران و مدیران عامل تعاونی های دهیاران شهرستان های رامشیر ، امیدیه ، بهبهان ،رامهرمز و آغاجاری در سالن جلسات فرمانداری رامشیر برگزار شد .
مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در این نشست با اشاره به موضوع جلسه اظهار داشت : اشتغال و مسائل اقتصادی در روستاها اصلی ترین موضوع این جلسه است و انتظار می رود با توجه به نقش موثر روستاییان در تولید ،بخشداران توجه ویژه ای به این امر داشته باشند وبا توجه به پتانسیل منطقه خود ، مواردی را مطرح نمایند که قابلیت اجرایی نیز داشته باشند.
عبدالله حسینی با بیان اینکه دراستان خوزستان و براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت روستایی نسبت به سرشماری سال ۹۰ کاهش چهار درصدی داشته است اظهار داشت: مهاجرت از روستاها به دلایل مختلفی صورت می گیرد و نمی توان گفت صرفا به خاطر اشتغال است و چندین مقوله است که دست به دست هم می دهند و باعث مهاجرت می شوند اما اگر اشتغال در روستاها رونق بگیرد تا حدود زیادی از مهاجرت ها جلوگیری می شود و بنابراین ضرورت دارد بخشداران بیش از پیش با استفاده از امکانات وظرفیتهای موجود برای رونق بخشیدن تولید در روستاها برنامه ریزی کنند .
حسینی در ادامه به ظرفیت های اشتغال در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط آب و هوایی استان ، نیاز است متقاضیان اشتغال را به کشت نخیلات تشویق و ترغیب کرد چرا که هیچ کس در حالت طبیعی در کشت نخیلات متضرر نخواهد شد.
وی با تاکید بر توسعه تولید و کشاورزی در روستاها تصریح کرد : برای حل مشکلات اشتغال در روستاها ، ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی و اشتغال شهرستان ها تهیه شده است و بخشداران با توجه به ظرفیت های موجود متقاضیان اشتغال را جهت اخذ تسهیلات معرفی نمایند.
مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در ادامه مطالبی را درخصوص تعاونی های دهیاران مطرح نمود و با بیان اینکه بسیاری از تعاونی های دهیاران تنها در زمینه عمران روستاها فعالیت می کنند توصیه کرد که به کار اقتصادی نیز روی بیاورند .
سعید فیوضی فرماندار رامشیر نیز در این نشست ضمن تقدیر از مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان به جهت توجه ویژه به اقتصاد و اشتغال در روستاها اظهار داشت :برگزاری این گونه نشست ها و چاره اندیشی برای حل مشکلات موجود در آنها موجب می شود روستاها از حالت کنونی خارج شوند و اقتصاد روستاها بیش از پیش شکوفا شود و مهاجرت از روستاها نیز به حداقل برسد.
فیوضی با بیان اینکه روستاهای زیادی در شهرستان وجود دارند که دارای ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای دربخش های کشاورزی، گردشگری و … هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل روستایی استانداری خوزستان برای رونق بخشیدن به اقتصاد روستاها زمینه را برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی فراهم نموده است انتظار می رود بخشداران با همکاری دهیاری‌ها و اعضای شورای روستاها با شناسایی این پتانسیل‌ها، متقاضیان اشتغال را به دریافت این تسهیلات کم بهره هدایت نمایند.
در ادامه حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

خورنا رامشیر – فرزاد شعبانی