برگزاری دوره های ویژه زنان روستایی در آبادان

خورنا –
برگزاری دوره های ویژه زنان روستایی در آبادان
دوره های آموزشی مختص زنان روستایی اعم از دوره های آموزشی یکروزه و دوره های فنی حرفه ای در روستاهای شهرستان آبادان برگزار میشود.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان خبر فوق گفت: این دوره ها در روستاهای مختلف شهرستان برگزار میشود که شامل ۲۴ دوره میباشد و از این بین ۳ دوره فنی حرفه ای است که گواهی فنی حرفه ای به کارآموزان داده می‌شود.
ناجی شهیب زاده هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح بینش و دانش زنان روستایی و فراهم کردن زمینه مشارکت آنان در بخش کشاورزی و توسعه روستایی ، افزایش مهارت زنان روستایی در امر تولیدات خانگی ، فراوری و تبدیل محصولات ، کاهش ضایعات و بهبود الگوی مصرف ، بهبود فعالیتهای خود اشتغالی زنان روستایی در زمینه کشاورزی و صنایع بر شمرد و گفت: سبزی‌ کاری و گل‌ کاری در منازل، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ خوراکی و کاشت و شناسایی و بهره‌ برداری از گیاهان دارویی موجود در منطقه از عمده موضوعاتی است که به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی ویژه زنان روستایی توضیح داده میشود.
شهیب زاده مدت دوره‌های آموزشی برگزار شده برای زنان روستایی در شهرستان آبادان را ۳۰ روز اعلام کرد و گفت: این دوره‌ها در مساجد، حسینیه ها و پایگاه‌های بسیج مناطق روستایی تشکیل میشوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *