مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان؛

آقای استاندار زیر ساخت‌های برقی خوزستان دارای مشکلات فراوانی است/اعتبارات تخصیصی کافی نیست

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه پیگیری مصوبات دولت که در استانداری خوزستان برگزار شد، ﺭﺿﺎ ﻏﻀﻨﻔﺮﯼ مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: وسعت استان خوزستان ۵۸ هزار کیلومتر مربع است که ۵۸ شهر و سه هزار و ۳۰۰ روستا دارد و شرکت توزیع برق با تعداد ۷۲ دفتر اتفاقاتی و ۱۱۳ گروه عملیاتی در سطح استان انجام وظیفه می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق خوزستان با توجه به آمار شبکه و تعداد مشترکین خود در استان تقریبا ۳۷ هزار دستگاه ترانسفورماتور و حدود ۳۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع دارد.

غضمفری ضمن اعتراض به نحوه تخصیص اعتبارات به شرکت توزیع برق خوزستان عنوان داشت: در بحث تخصیص اعتبارات واقعا چه اتفاقی افتاده که کل اعتبارات تخصیصی به خوزستان با اعتباراتی که به اهواز تخصیص داده‌اند هم ‌اندازه شود. واقعاً اگر می‌خواهیم مشکلات توزیع برق را در استان مرتفع کنیم لازم و ضروری است که ارقام اعتباری واقعی دیده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان عنوان کرد: برای ساماندهی شبکه توزیع برق در استان خوزستان تقریبا به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن برای زیر‌زمینی کردن شبکه‌های برقی شهرستان‌هایی است که در مسیر ریزگردها قرار دارند و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر آن نیز برای بهینه سازی و استحکام بخشی شبکه برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی است.

وی با بیان اینکه از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم اعتباری برق استان تنها ۱۵۰ میلیارد تومان برای شرکت توزیع برق استان تخصیص یافته عنوان داشت: درحالی که تنها نیروگاه حرارتی دولتی در خوزستان نیروگاه رامین است و سایر نیروگاه‌های استان در اختیار بخش خصوص هستند متأسفانه مشاهده می‌کنیم که از این اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیاردی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های حرارتی استان است. یعنی به یک نیروگاه حرارتی تقریبا دو برابر کل شرکت توزیع برق خوزستان، اعتبارات تخصیص داده شده است.

غضنفری با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق خوزستان از لحاظ وسعت، دومین شبکه توزیع برق کشور است، خاطر نشان کرد: من هیچ مخالفتی با تخصیص اعتبار به نیروگاههای حرارتی و یا به انرژی‌های نو و تجدید پذیر ندارم ولی منظور من این است که با توجه به وسعت استان پهناور خوزستان و بزرگی و پراکندگی شبکه توزیع برق استان، چگونه می‌توان با این اعتبارات ناچیز که به ما تخصیص داده‌اند وضعیت توزیع برق استان را سامان دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان در پایان گفت: جناب آقای استاندار از آنجایی که هنوز زیر ساخت‌های برقی استان دارای مشکلات فراوانی است و به اعتباراتی کافی برای ساماندهی و ترمیم آنها نیاز داریم، تخصیص اعتبارات بیشتر به انرژی‌های نو و تجدید پذیر خارج از اولویت‌های اصلی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عارف صادقی از مهندس غضمفری برای تلاشهای فراوان تشکرمیکنم وخسته نباشی میگم
  • پیام بویری درود بر مهندس غضنفری پر تلاش مدیری توانمند و برنامه ریزی ساعی ...خدا قوت
  • ناشناس بابااین چه وضعی قطعی برق وسایلامونوداره یکی به یکی میسوزونه این شهرصاحب نداره مگه خدابفریادمون برسه یکی به داد مردم منطقه گلستان برسه