مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری خوزستان: نقش اصلی احزاب سیاسی انتقال روش های نقادی و مطالبه گری به مردم است/+ تصاویر جلسه

خورنا-احمدرضارستمی: در مراسم برگزاری انتخابات هیأت رئیسه خانه احزاب خوزستان حبیب اله فضل اله پور سرپرست اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ضمن عرض تبریک به مناسبت افتتاح خانه احزاب استان خوزستان گفت: اگر چه خانه احزاب یک کارویژه و یک پیش فرض صنفی است اما می‌تواند یک نیروی هماهنگ کننده‌ای به منظور ترویج مشارکت سیاسی برای تمام نهادهای مدنی و نیز ترغیب کننده مشروعیت سیاسی در سطح کشور و استان باشد.

وی بیان کرد: امروز بسیار مفتخر هستیم از اینکه این خانه در خوزستان به عنوان ششمین استان کشور تاسیس شده است، کما اینکه تقاضاهای خیلی زیادی هم از کل کشور برای این مسئله در خانه احزاب کشور بود ولی در کل خوشبختانه این قرعه فال به نام استان خوزستان افتاد که در ادامه با پیگیری‌هایی که احزاب استان و مجموعه استانداری بعمل آوردند در نهایت موفق به افتتاح این خانه در استان خوزستان شدیم.

فضل‌الله‌پور با بیان اینکه نقش اصلی احزاب سیاسی انتقال روش‌های نقادی و مطالبه ‌گری به مردم است در ادامه ابراز امیدواری کرد که خانه احزاب استان بتواند نقش بسزایی در افزایش مشارکت‌های سیاسی سطح استان خوزستان ایفا کند.

سرپرست اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تصریح کرد: امروز در این جلسه می‌خواهیم با تأسی از دستورالعمل خانه احزاب کشور، از بین ۹ عضو انتخابی شورای اجرایی، تعداد پنج نفر را به عنوان ساختار شورای مرکزی از طریق رأی گیری برای مدت یکسال انتخاب کنیم؛ این هیأت مرکزی متشکل از یک رئیس، دو نائب رئیس، یک خزانه‌دار و یک منشی است.

وی تصریح کرد: استانداری صرفاً به عنوان یک ناظر بر فرآیند انتخابات است و کلیه سازوکار‌های مربوط به انتخابات و برگزاری این جلسات همه و همه در اختیار خانه احزاب استان خوزستان است.

فضل‌الله‌پور در پایان اظهار کرد: لازم به ذکر است که حکم رئیس شورای اجرایی خانه احزاب استان خوزستان توسط رئیس خانه احزاب کشور تنظیم و ابلاغ خواهد شد و احکام سایر منتخبین امروز را حوزه معاونت سیاسی استانداری خوزستان تنظیم و به آنها ابلاغ می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری خورنا در پایان این رأی‌گیری جناب آقای جلویانی از اعتدالیون به عنوان رئیس خانه احزاب خوزستان انتخاب شد و آقایان حمیدی نژاد از اصول‌گرایان و دادخواه از اصلاح طلبان به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم انتخاب شدند و‌ همچنین آقای فلسفی از اصول‌گرایان به عنوان منشی و خانم امیری از اصلاح طلبان نیز برای سمت خزانه‌داری خانه احزاب خوزستان بیشترین تعداد آراء را در این انتخابات بدست آوردند.

تصاویر