آرزوی برباد رفته‌ای به نام مسکن مهر/ متقاضیان مسکن مهر بندرماهشهر همچنان در حسرت سرپناه

مسکن مهری که روزی قرار بود، سرپناه مردم و اقشار کم درآمد باشد، این روزها نه تنها گره ای از مشکلات مردم باز نکرده است، بلکه بر مشکلات آنان نیز افزوده است. بیشتر خریداران واحدهای مسکن مهر که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اند، هنوز درانتظار مسکن مناسب به سر می برند.

شاهرخ حسنی l خورنا –مسکن مهری که روزی قرار بود، سرپناه مردم و اقشار کم درآمد باشد، این روزها نه تنها گره ای از مشکلات مردم باز نکرده است، بلکه بر مشکلات آنان نیز افزوده است.
بیشتر خریداران واحدهای مسکن مهر که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اند، هنوز درانتظار مسکن مناسب به سر می برند.

متقاضیان از سال ها پیش این مبالغ را به حساب تعاونی واریز کردند و ارزش پول آنها طی سال‌ها کاهش زیادی یافته است ضمن آنکه استفاده از امتیاز این پیش خریداران هم موضوعی است که برخی از این تعاونی‌ها به دنبال آن هستند.

همچنین واریز پول به حساب تعاونی‌ها موجب شده که در این سال ها سود پول در اختیار اعضای هیات مدیره قرار بگیرد و از آنجایی که نظارتی هم بر کار آنها انجام نمی شود اغلب متقاضیان اطلاعی از این وضعیت ندارند.

منصور قمر فرماندار بندر ماهشهر ماه پیش در جلسه شورای مسکن استان خوزستان اظهار کرد:  یکی از مهم ترین  مشکلات مسکن مهر در حوزه شهرستان بندر ماهشهر تصمیمات خود سر پیمانکاران و تعاونی ها بوده که باعث بلا تکلیفی اکثر اعضا شده است.

وی در ادامه افزود: باید نظارت بیشتری بر تغییرات و ساختار این تعاونیها صورت بگیرد و برخورد شدیدی با تعاونیهای بدقول و متخلف شود.

یکی از متقاضیان در مصاحبه با خبرنگار خورنا در بند ماهشهر گفت: من از سال ۸۴ در طرح مسکن مهر ثبت نام کردم. طی این مدت هر زمان که تعاونی درخواست پول میکرد پول را به حساب تعاونی واریز کردم. الان مدت دو سال است که این تعاونی دیگر پاسخگو نیست

وی ادامه داد: در حال حاضر مدت یک سال از شکایت ما میگذرد، و و ادامه ساخت و ساز خانه های این تعاونی انجام نمیشود، پیگیری های ما در این مدت از طریق تعاونی مسکن و فرمانداری بندرماهشهر نتیجه ای در بر نداشته است.

حسین دیگر متقاضی بود که با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال و پرداخت کامل کل مبلغ درخواستی همچنان موفق به تحویل مسکن مهر خود نشده است، اظهار کرد: پس از گذشت این همه مدت از فکر تحویل مسکن مهرمنصرف شده ام، اما وجود تمام تلاش های که انجام دادم ام موفق به دریافت پول واریزی به تعاونی نشده ام

وی افزود: مسکن مهر روزنه امیدی برای خانواده های امثال ما که دغدغه سرپناه داشتند بود از این رو تمام سرمایه خود برای بدست آورن سرپناهی به تعاونی تحویل دادیم؛ حال بی تفاوتی مسئولان در مقابله با تعاونی های که در تحویل خانه های مسکن تعلل میکنند ما را دچار یاس و نا امیدی کرده است.

طبق پیگیری های خورنا امکان شکایت و پیگیری برای متقاضیان مسکن مهر در شهرستان وجود ندارد و این افراد برای حصول نتیجه بایستی از طریق اتاق تعاونی استان پیگیری های خود را انجام دهند.

قابل ذکر است که تعدادی از تعاونی های مسکن مهر با تعلل در ساخت خانه های مسکن قصد بر اضافه کردن مبلغ خانه دارند که طبق پیگیری های انجام شده نظارت دقیقی بر این امرانجام نمیشود.

حال بایستی دید قول های فرماندار شهرستان بندرماهشهر مبنی بر برخورد با تعاونی های متخلف تا چه حد جدی است، و آیا برای سرمایه های این افراد که قشر کم درآمد جامعه هستند چاره ای اندیشیده میشود یا همچنان تعاونی ها با طولانی کردن این طرح به سرکیسه کردن این خانواده ها ادامه خواهند داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *