رئیس دادگستری شهرستان بهبهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خورنا گفت:

آمار طلاق در شهر عالم پرور بهبهان نگران کننده است

خورنا |پدرام کسائی: سید اباذر کریمی پور، رئیس دادگستری شهرستان بهبهان در حاشیه همایش طلاق رهائی از آسیب در گفتگویی اختصاصی با خورنا گفت: طلاق یک پدیده اجتماعی است و پیشگیری از آن از حوزه یک نهاد به تنهائی امکان پذیر نیست خصوصاً دستگاه قضائی که معمولاً در آخرین نقطه به آن مراجعه می کنند منتها بحث واحد مشاوره که با همکاری و هماهنگی با اداره بهزیستی تشکیل شده تلاش می کند بصورت رایگان خدمات لازم را قبل از تشکیل پرونده قضائی در اختیار آنها قرار دهد ، تا بصورت تخصصی مشکلات زوجین بررسی و راهکارهای لازم جهت حل اختلاف در اختیار آنها قرار داده شود و از طلاق پیشگیری شود.مشکل اصلی در وقوع طلاق این است که زوجین وقتی به انتهای خط می رسند و زندگیشان دچار بحران می شود به دادگاه مراجعه می کنند ، در صورتی که قبل از مراجعه به دادگاه می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره و افراد معتمد و مورد وثوق از مشکلات بکاهند .
کریمی پور ادامه داد: واحد مشاوره توانسته طی مدت فعالیت خود در حد قابل قبول نظر خانواده هایی که مشکلات داشته اند و در آستانه جدائی بودند را برگرداند و زندگی این عزیزان تداوم داشته باشد. شهرستان بهبهان بعنوان شهر عالم پرور و شهری مذهبی و پر آوازه در سطح ملی آمار طلاق در آن نگران کننده است و می طلبد که دستگاه های مسئول و نهادهای ذیربط پای کار بیایند و جلوی این پدیده اجتماعی را بگیرند ، تا از پیامدهای ناشی از طلاق هم جلوگیری شود .

وی هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات دادگستری در زمینه کاهش سرقت به خبرنگار ما گفت: سرقت علل مختلفی دارد . علت اصلی وقوع این ناهنجاری در جامعه بیکاری می باشد. در سطح شهرستان بهبهان ، سرقت های سازمان یافته را شاهد نیستیم و دزدی هایی که رخ داده را ریشه یابی که بکنیم ناشی از بیکاری فقر مالی و عدم درآمداست و نیازمند نگاه جدی مسئولین برای حل مشکل بیکاری و ریشه کنی این معضلات در جامعه هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: به عنوان دستگاه قضائی با سارقین برخورد جدی می نمائیم و آمار زندانیان دربند نشان از برخورد قاطع سیستم قضائی با این بزه می باشد . سارق پس از دستگیری طبق قانون مجازاتی که برای جرم تعریف شده را متحمل می شود و پس از آن آزاد می شود .و قاضی نمی تواند فراتر از قانون با متخلفین برخورد نماید. در صورتی که زمینه برگشت به جامعه و اشتغال و تامین درآمد برایش مهیا نباشد مجدداً مرتکب جرم می گردد . همکاران ما در سیستم قضائی بصورت جدی با متخلفین که برای بار چندم مرتکب سرقت شوند برخورد می کنند و مجازات های سنگین تری برای آنها در نظر خواهند گرفت .
کریمی پور در پایان گفت: برای ریشه کنی مشکلات اینچنینی باید زمینه های بوجود آمدن این ناهنجاری ها در جامعه حل گردد که عمده آن مشکل بیکاری می باشد .