نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس:

عملکرد مسؤولان بدون در نظر گرفتن نقش رسانه بی‌ارزش و بی‌اثر است/مردم از عملکرد مدیران آگاه نشوند به نظام بدبین می‌شوند

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد مسؤولان بدون در نظر گرفتن نقش رسانه بی‌ارزش و بی‌اثر است، گفت: اگر مردم از عملکرد مدیران آگاه نشوند به نظام بدبین خواهند شد.

خورنا – علی گلمرادی ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی کارگروه رسانه‌ای نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار اظهار کرد: نقش و اثربخشی فعالیت هر مسؤولی در هر جایگاهی بدون در نظر گرفتن نقش رسانه بی‌ارزش و بدون امتیاز است.

وی ادامه داد: اگر مردم از عملکرد مدیران آگاه نشوند به نظام بدبین خواهند شد و این بزرگ‌ترین آسیب برای نظامی است که پایه‌ریزی آن بر اساس خواست و اراده مردم بوده و مردم زمام‌داران اصلی آن به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر مسؤولی که عملکرد خود را به عنوان یک شخصیت حقوقی رسانه‌ای نکند و به اطلاع مردم نرساند خائن به سرمایه‌های این نظام است. اگر مسؤولی عملکرد خود را تبلیغ نکند و به مردم گزارش ندهد این مسؤول به سرمایه‌های این نظام خیانت کرده چرا که عملکرد هر مسؤول عملکرد نظام است.

گلمرادی افزود: رضایت خداوند در گرو جلب رضایت مردم است و مسؤولان باید با عملکرد شایسته و جهادی خود و انعکاس به موقع آن در جلب رضایت مردم و خداوند تلاش کنند. در این مسیر باید ساختارشکنی و با یک رویکرد متفاوت اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: از قِبَل کارکرد و اقدامات رسانه دو اتفاق ویژه می‌افتد، نخست اینکه باعث ترغیب دیگر مسؤولان و انسان‌های خیر برای مشارکت در کارهای مشابه و دوم سبب ایجاد فضای امید و امیدواری می‌شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت یادآور شد: نکته کلیدی در این مسأله این است که آنچه که باعث می‌شود رسانه در این جایگاه مهم و با اهمیت قرار بگیرد و تمام کننده و تکمیل کننده عملکرد مسؤولان شود، رعایت اصل واقع‌بینی و واقعیت‌گرایی است.

گلمرادی ادامه داد: بنابراین باید یک سیستم ارزیابی و نظارتی دقیق بر رسانه‌ها وجود داشته باشد و هر خبرنگاری که بر اساس سلایق شخصی عمل کرد و به این جایگاه ارزشمند لطمه وارد کرد برخورد شود و در مقابل نیز هر خبرنگاری که رسالت ذاتی خود را بر اساس واقع‌بینی و واقعیت‌گرایی به انجام رساند مورد تمجید و تقدیر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به لحاظ ساختاری تهمیداتی بیاندیشد که علاوه بر نظارت و ارزیابی دقیق فعالیت‌های رسانه‌ای، دغدغه‌ها و مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران را مورد رسیدگی جدی قرار دهد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: امروز برخی فعالان اجتماعی که البته به زعم خود فعال اجتماعی‌اند، به دلیل عدم شناخت از رسانه و جایگاه و اهمیت آن، در حال صدمه و لطمه زدن به جایگاه ارزشمند رسانه هستند.

گلمرادی در پایان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با اینگونه افراد که در پی امتیاز گرفتن و سهم‌خواهی هستند برخورد کرده و از فعالیت‌های منفعت‌طلبانه و سودجویانه این عده جلوگیری کند.

منبع