رئیس جهادکشاورزی اندیمشک در گفت‌وگو با خورنا:

طرح کشت آفتابگردان برای نخستین بار در اندیمشک اجرا شد

سید هدایت الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: شهرستان اندیمشک در بخش تولید و تأمین نیازهای بازار مصرف در حوزه تولید محصولات کشاورزی دارای ظرفیت و استعداد خاص و منحصر به فردی است.

وی افزود: در صورت توجه به مناسب به ظرفیت کشاورزی این شهرستان، علاوه بر کار آفرینی و تأمین نیازهای بخش‌های مختلف اقتصادی و توسعه تولید داخلی و توان ملی زمینه برای گسترش خدمات حوزه کشاورزی در شهرستان فراهم می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت طرح‌های مختلفی برای گسترش تولید انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اجرا و به زودی با اجرای این طرح‌ها زمینه برای افزایش خدمات این حوزه بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها، کشت آفتابگردان در اراضی شهری و روستایی اندیمشک بود که برای نخستین بار و با هدف تأمین نیاز بازار مصرف در این شهرستان اجرا و به زودی محصول تولید شده اراضی آفتابگردان اندیمشک در بازار مصرف توزیع می‌شود.

موسوی بیان کرد: با اجرای این طرح، بیش از ۶۴ هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک در بخش‌های شهری و روستایی به کشت آفتاب گردان اختصاص و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۹۰ تن ذرت از اراضی اندیمشک برداشت شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و به صورت میانگین از هر هکتار کشت شده بیش از ۳ تن محصول آفتابگردان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و با ورود محصول تولید شده شهرستان در زمینه آفتابگردان، نیاز بازار مصرف منطقه، تا میزان قابل توجهی تأمین می‌شود.

وی افزود: این کشت در فصل بهار انجام شده و پیش بینی می‌شود در خرداد ماه امسال عملیات برداشت آفتابگردان در اندیمشک به اتمام رسیده و پس از آن، محصول آفتابگردان تولید شده در اراضی کشاورزی اندیمشک به بخش‌های مختلف تولیدی شهرهای مختلف کشور منتقل و توزیع شود.

موسوی بیان کرد: کشت آفتابگردان، علاوه بر افزایش عملکرد سایر محصولات و تناوب زراعی، سبب کاهش وابستگی به خارج برای تهیه مواد اولیه کارخانه‌های روغن کشی کشور شده و زمینه تقویت تولید محصولات کشاورزی را در کشور را فراهم می‌کند و به همین جهت، امسال طرح‌های مختلفی در شهرستان برای گسترش کشت این محصول اجرا می‌شود.

وی گفت: خرید محصول کشاورزان آفتابگردان به صورت تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم بیش از ۲۴ هزار و ۵۱۰ ریال توسط دولت انجام می‌شود به همین جهت، کشاورزان شهرستان برای دریافت دستورالعمل کشت و نظرات کارشناسی به جهاد کشاورزی اندیمشک مراجعه کنند.

رئیس جهادکشاورزی اندیمشک ادامه داد: با توجه به اقلیم خاص شهرستان اندیمشک و وجود زمین‌های حاصل خیر در این شهرستان، شرایط برای توسعه کشت و تولید آفتابگردان فراهم بوده و در صورت توجه به ظرفیت اندیمشک در تولید آفتابگردان، علاوه بر امکان افزایش تولید، شرایط برای صادرات این محصول به شهرها و استان‌های دیگر و تأمین نیاز بخش‌های مختلف مصرف، وجود دارد.

انتهای پیام/