مدیر کل دامپزشکی خوزستان؛

نظارت بهداشتی بر واردات بیش از یک میلیون و ۷۱۵ هزار تن نهاده های خوراک دام و طیور خوزستان در چهار ماه نخست سالجاری

خورنا -احمدرضارستمی: به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از اداره کل دامپزشکی خوزستان، دکتر مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان اظهار کرد: نظارت بهداشتی بر بیش از یک میلیون و ۷۱۵ هزار تن نهاده ی خوراک دام و طیور وارداتی از طریق بندر امام خمینی(ره) توسط دامپزشکی استان طی چهار ماهه نخست سالجاری انجام شد.

وی افزود: نظارت بر واردات نهاده های خوراک دام و طیور از وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور می باشد و از طریق بازدید ارگانولپتیکی، نمونه گیری و پلمپ و ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت بررسی و کنترل کیفی این نهاده ها صورت می پذیرید.

دکتر مصطفی کنارکوهی گفت: عمده ی محموله های وارداتی که مورد نظارت بهداشتی قرار می گیرند شامل کنجاله سویا، جو دامی، ذرت دامی و … می باشند که به دلیل حجم بالای واردات، حساسیت زیادی از لحاظ خطر ورود انواع آلودگی های میکروبی و قارچی دام و طیور و بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق این نهاده ها وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خاطر نشان کرد: محموله های مذکور از کشور برزیل، اوکراین، صربستان و .. از مرز بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده و پس از ترخیص و تائید نهایی سلامت توسط کامیون های حامل نهاده دامی به سراسر کشور ارسال می شوند.