جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بر فرهنگ سازی تفکیک زباله

خورنا –

فرماندار رامشیر در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بر فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد.

فرماندار رامشیردر جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بر فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد.

فرماندار رامشیر : شهرداری ها با تمام توان با استفاده از ابزار موجود در مدیریت پسماندهای شهرستان اهتمام جدی داشته باشند و تفکیک زباله از مبدا را به عنوان یک فرهنگ ترویج دهند.

فرماندار رامشیرپیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گفت: مقوله مدیریت پسماند شهرستان به ویژه تفکیک زباله باید با محوریت شهرداری رامشیر به طور جدی پیگیری شود .
سعید فیوضی بیان کرد: مدیریت پسماند در تفکیک زباله های خانگی ، صنعتی و بیمارستانی باید در دستور کار شهرداری ها قرار بگیرد و فرهنگ سازی شود چرا که این مقوله ارتباط زیادی با سلامت و بهداشت شهروندان دارد وآنگونه که باید کارها انجام شود انجام نمی شود و با نواقصی مواجه است.

فرمانداررامشیر با بیان اینکه باید مصوبات کارگروه به طورکامل پیگیری شده و اجرایی شود اضافه کرد:شهرداری ها و دهیاریها نسبت به جانمایی و ساماندهی مکان هایی مناسب جهت دفن زباله های خود اقدام و سایر دستگاهها نیز در این خصوص با شهرداری ها همکاری کنند .

داوود رشیدی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز در این جلسه ضمن پخش تصاویری از انباشت زباله ها در برخی مناطق شهر رامشیر، مطالبی را در خصوص مشکلات و معضلات زیست محیطی شهرستان بیان نمودند و خواستار پیگیری و اهتمام ویژه شهرداری رامشیر به حل این مشکلات شد .

خلف نیسی شهردار رامشیر نیز در ادامه با بیان اینکه ، جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی به صورت روزانه توسط نیروهای شهرداری در حال انجام است، قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات شهرداری رامشیر، افزایش ساخت و ساز و تخلیه نخاله های ساختمانی توسط برخی شهروندان در مکان های غیر مجاز را از عوامل انباشت زباله ها و ونخاله ها عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با تغییراتی که در زمینه مدیریت خدمات شهری در شهرداری انجام شده است این مشکلات به حداقل برسد.

گفتنی است در این جلسه مصوب گردید ظرف ۴۸ ساعت آینده شهرداری رامشیرجهت ساماندهی و جلوگیری از آتش زدن محل تخلیه زباله ها و حراست از جایگاه دفن زباله در محل سه راهی سرانجام، نسبت به کارگیری دونفراقدام نماید.

سرپرست خورنا : فرزاد شعبانی