نشست شورای آموزش و پرورش رامشیر با محوریت پروژه مهر و انسداد بی سوادی

خورنا –

فرماندار رامشیر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ، ضمن تبریک ایام دهه کرامت ، هدف از تشکیل جلسه را برنامه ریزی جهت اجرای هرچه بهتر پروژه مهر وهمچنین طرح انسداد بی سوادی عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین هدف از اجرای پروژه مهر فراهم کردن بستر مناسب و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید است .
سعید فیوضی افزود: شاداب سازی و زیباسازی مدارس شهرستان از مهمترین ویژگیهای پروژه مهر می باشد که نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی با آموزش و پرورش است .
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از همکاری دستگاهها در برگزاری کنکور سراسری ، توضیحاتی در خصوص آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید ارائه داد.
سعید قنواتی درادامه به شناسایی ۱۳۰دانش آموز جامانده از تحصیل در شهرستان اشاره نمود و اظهار داشت : عدم توانایی مالی والدین،دور بودن مراکز آموزشی از محل زندگی دانش آموزان و فقر فرهنگی از مهم ترین دلایل عدم ادامه تحصیل این دانش آموزان است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان محلی و استانی است .
قنواتی همچنین از بازگشایی آموزشگاه شهید صالحی در محل ساختمان قدیم دانشگاه پیام نور در منطقه کوی دادگستری رامشیر خبر داد و اظهار داشت : این آموزشگاه در پایه ابتدایی از ابتدای سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز خواهد نمود .
در ادامه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که عدم همکاری اداره اوقاف شهرستان در زمینه حمایت از دانش آموزان بی بضاعت ، اجرای طرح هجرت در راستای شاداب سازی مدارس در مناطق محروم توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه و برگزاری شورای آموزش و پرورش در بخشداری ها با حضور دهیاران و شوراهای روستاها در راستای پروژه مهر و انسداد بیسوادی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

سرپرست خورنا رامشیر :فرزاد شعبانی