ظاهری نماینده مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس :دولت امید طلایی ترین موقعیت برای خوزستان است

قادر سبحانی|خورنا-علی‌عسکر ظاهری عبده‌وند نماینده مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از فعالان اجتماعی شهرستان هفتکل، روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه سالجاری دولت امید را طلایی ترین دوره برای خوزستان و شهرستان ها برای همراهی با کاروان توسعه دانست.

علی‌عسکر ظاهری گفت: از سطح آگاهی دوستان بسیار خشنود هستم. باعث خوشحالی من است که در این جمع با دوستان آگاه گرد آمدم.

وی افزود: من اهل سخنرانی نیستم اما جهت اطلاع دوستان نخبه در این جمع یک سری کارهای و اطلاعات را که تاکنون انجام دادم بیان می کنم.

وی گفت: حوزه ما علیرغم خوشنامی و سابقه ظهور نفت در این منطقه و ثروت بالقوه از نظر شاخص های توسعه بسیار عقب هستیم. خوزستان از استان های کشور عقب است، باعث خجالت است بگویم در مجموعه استان بسیار عقب هستیم.

وی اظهار داشت: در جاده های روستایی مان ۱۴/۳۲ درصد کار شده و در آب شهر و روستاهایمان مشکلاتی داریم. بحث دغدغه های کشاورزی و مشکلات توسعه در زمینه های مختلف داریم.

نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات امروزی خوزه ما و کل استان در طول سه دهه ایجاد شده و در این دوره ها به صورت زیربنایی درست نشده اند، اشکال از طرف کیست را کاری نداریم، اما مطالبه گری یک یاز وظایف ماست. ۸۶ درصد تولید نفت و گاز را داریم. اما  از خروجی این محصولات چقدر استفاده کردیم.

ظاهری گفت: بحث ارزش افزوده چگونه تعریف شده و چگونه به ما رسید یکی از معظلاتی بود که باعث شد در سه دهه ما از کاروان توسعه عقب بیفتیم.

وی افزود: در بحث ارزش افزوده ۹درصد از مجموع خدمات و معاملات تحت عنوان ارزش افزوده اخذ می شود. ۵ درصد را دولت بر می دارد، یک درصد به عنوان بهداشت و درمان اخذ می شود و سه درصد به عنوان عوارض. بر اساس قانون این سه درصد به جایی که معامله انجام می شود صرف توسعه می گردد.

ظاهری گفت: ما ۴۰ میلیون از مردم کشورمان در کلانشهرها است. و بقیه در شهرستان ها و بخش ها و روستاها.

ظاهری اظهار داشت: پیش از این ۷۸ درصد ارزش افزود را کلانشهر می بردند و ما با ۲۳ درصد باقی مانده  و ۴۰ میلیون جمعیت باقی می ماندیم.

نماینده مسجدسلیمان گفت: من زاده همین منطقه هستم، در همین استان و شهر نفتخیز در خانه ای شرکت نفتی رشد کردم، بنظرم مردم مناطق آبادان، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل و اندیکا به واسطه یک دوره طلایی نفت، نسبت به دیگر شهرها و استان ها مطالبه گرند. این مسئله به سطح زندگی این مردم بر می گردد.

وی افزود: با همان داشته های گذشته شان نسبت به آنچه از آنان گرفته شد سکوت کردند. هیچ موقع نخواستند حرف هایی را به عنوان مطالبه عنوان کنند.

ظاهری گفت: من همه  برادران و خواهرانم در حوزه انتخابایت را به یک چشم نگاه کردم. همه را به یک اندازه دوست داشته و محترم می دانم. به خرد جمعی اعتقاد داشته و دارم و اعتقاد دارم نماینده یک ظریفتی دارد و اگر قرار باشد نماینده کاری ارزشمند انجام دهد باید همه افکار و نظرات را مورد استفاده قرار دهد و من خدا را شاکرم که سعی بر این کار داشته و دارم. و سایتی اینترنتی درست کردم و گفتم هر کسی می تواند اندکی به من کمک کند برای پیشبرد اهداف و مطالبات به من کمک کند. من با آغوش باز از او استقبال می کنم.

وی در ادامه گفت: جلسات و نشست های زیادی داشتیم، جلسات فرمانداری و محلات که هر کسی بتواند کمک کند و بستر را آماده و مهیا کردیم. سطح بالاتری هم رفتم و گفتم اگر می خواهیم به خواسته ها برسیم باید در قانون گذاری ها دخالت کنیم.

این نماینده مجلس اسلامی عضو تدوین برنامه ششم توسعه گفت: زمینه ای مهیا شد که در تدوین برنامه ششم توسعه کشور شرکت کنیم. خدا خواست و منم هم عضوی از ۴۵ نفر تدوین و تصویب  قانون برنامه ششم بودم هر آنچه دغدغه از گذشته داشتم فضایی برای اصلاح بود.

وی مشکلات خوزستان و خوزه انتخاباتی خود را مشکلات قانون دانسته و گفت: برایم روشن است که اگر من هم نتوانم اصلاحی انجام دهم مثل نمایندگان قبل خواهم بود و خیلی کوشش کنیم چند کار کوچک می توانیم انجام دهیم که فاقد ارزش است.

وی از نواقص اعتبارات گفت: سال گذشته اعتباراتی که می خواستند در باره ورزش جوانان بدهند ۲ و نیم میلیارد بود. خوردیم به پایان سال گفتند ۱ و نیم میلیارد تحصیص می دهند و در آخر سال این بودجه به صفر تبدیل شد و هیچ عایدی به استان و ما نرسید.

وی اظهار داشت با چنین شرایطی هرگز نمی توانیم انتظارات جوانان را برآورده کنیم، در نتیجه پس از ۴ سال که بسیار هم زود گذر است همانند بسیاری نمایندگان دیگر با مجلس باید وداع کرد.

ظاهری از اصلاح قانون به نفع خوزستان چنین گفت: اولا سهم نفت را به سه درصد از فروش نفت و میعانات گازی اصلاح کردیم. وی گفت:  امسال در خوزستان یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پول داشتیم. بودجه استان در سال جدید  ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

و در ورزش جوانان: ورزش جوانان را اصلاح کردیم ۲۷ صدم درصد از ارزش افزوده را به ورزش جوانان تخصیص دادیم. ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول برای وزارت ورزش جدا کردیم. سهم خوزستان ۶۷ میلیارد تومان بود و آوردیم استان که دیگر وزیر هم نتواند در آن دخالت کند.

وی با اعتراض به سهم ناچیز خوزستان گفت: حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول برای راه های کشور گذاشتیم. من و استاندار دکتر شریعتی رفتیم و بعد از کلی پیگیری فکر کردیم خیلی زرنگی کردیم. از ۴۰ میلیارد کردیم ۷۰ میلیارد تازه فهمیدم یک شصدم به خوزستان تعلق گرفته است. یعنی سهم ما عادلانه نیست و  من شدیدا معترضم.

ظاهری در ادامه گفت: ارزش افزوده ای که ۴۰ میلیون نفر کلانشهری بود ۷۶ درصد قانونش را اصلاح کردیم. آمدیم کل کلانشهر ها را ۱۲ درصد کردیم و بقیه شهرستان را ۵۳ درصد و برای اولین بار بحث عشایر و روستاها را ۳۵ درصد و یعنی یک بستری ایجاد شده برای شهرستان هایی مثل ما که حداقل ارزش افزوده اش دو یا سه برابر شود.

وی در مطالبه از وزارت نفت گفت: وزارت نفت را مکلف کردیم، که در حوزه هایی که کار کرده و اثرات زیست محیطی اش پوست ملت را در آنجا کنده کار کند. اولین بار دولت را مکلف کردیم از پیمانکاران بومی استفاده کند چون شغل بومی ایجاد می کند.

مکلف کردیم استخدام ها را از درون شهرها انجام دهد. در گذشته دو یا سه سال پیش در مسجد سلیمان ۱۲۴ یا ۵ نفر استخدام کردند که ۱۱۶ نفر غیر خوزستانی بود. که بدرد مردم حوزه من نمی خورد.

ظاهری گفت: در قانون گذاری سعی کردیم یک پشتوانه ی خیلی خوبی برای کشور و استان و بستری برای خودمان ایجاد کنیم. من با افتخار می توانم بگویم که وقتی می گویم ۱۰۷ درصد در استانمان رشد داریم اغراق نشود، شاید یکی از موثرترین ها در این حوزه داریم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: من روزانه با استاندار اطلاعات می دادم و نتیجه می گرفتم و یا با برنامه بودجه استان، این یک کار تیمی بود. توانستم بسیاری مشکلات را انجام دهیم و استاندار لطف کردند و پای کار و پشت سر ما بایستند.

وی اعتقاد خود ه جمع های نخبه را بیان کرد و  اینکه می توانیم با چنین اجتماعاتی مشکلات را به راحتی از سد راه برداریم. کسانی که به من برای تصمیم گیری کمک می کند ارزشمند هستند .

وی در دفاع از حقوق و مشکلات کشاورزان گفت: من بعد از ده ماه با آقای خادمی تا جایی رسیدیم که با دولت روبرو شدیم در حالی که پشت دولت بودیم، ۸ دقیقه حرف ریاست جمهوری را قطع کردیم. مبنی بر اینکه چرا آب که در استان خوزستان است آب کشاورزی نداریم. با همین کار و مطالبه گری، توانستیم ۵۷ هزار هکتار مجوز آب کشاورزی بگیریم.

در بحث گرد و غبار و منابع با جمع نمایندگان ایستادیم تا سه هزار ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه بگیریم. آب شربی که همه ما نگرانش هستیم دولت  ۲۵ هزار میلیارد تومان مکلف شده بیاید سرمایه گذاری کند. دولت همین الان شروع کرده انتقال آب از کارون سه برای باغملک ایذه صیدون و هفتکل و رامهرمز هم بهش اضافه می شود.

ما اگر اینجا توانستیم، ۲ هزار هکتار آب کشاورزی استارت کار بود و همه دوستان گفتند شما طرح بیاورید ما هر چه زمین دارد آبیاری می کنیم.

وی در مورد مطالبه چاه های عمیق گفت: از اول انقلاب تاکنون یک نفر نتوانتست برای یک چاه مجوز بگیرد اما من برای رغیوه  ۹ مجوز رسمی گرفتم. آقای شمسایی، یکی از طرفداران هفتکل است. خوب یک لطفی به ما دارد و تمام توانمان را برای هفتکل گذاشتیم . ایشان یک تحقیق نشان داد که بافت خاک رغیویه جیبس ترکیبی از  گچ و نمک است. و اگر وارد شویم برای اینکار تمام زمین های مردم از بین می رود.

من دغدغه ام زندگی مردم است و علاقه دارم برای مردم اندکی کاری انجام دهم اما خواستارم که ما هم سطح زندگی و فکرمان را بالا ببریم.

اگر امروز طرح مقام رهبری را شامل شدیم، شاید محصول ۱۰ تا ۱۱ ماه تلاش بی وقفه بود و وقتی من مطرح می کردم همین مسئولین استانی به من می خندیدند. می گفتند مگر شمال خوزستان هم زمینه آب آوردن هست؟

امروز چه ظاهری باشد و چه نباشد مکلفند آب را بیاورند هم آب شرب و هم آب کشاورزی را تامین می کنند.

وی در مورد طرح های جاده سازی گفت: ما یک جاده بین مسجد سلیمان و اهواز داریم که سی سال است عملیاتی نشد الحمدالله الان عملیاتی شده که استارت بزنیم. ۱۰۰ میلیارد مسیر بین مسجد سلیمان و چهار محال را استارت بزنیم. جاده خروجی هفتکل برای من هم مهم است که  الحمدالله همین الان ۵ میلیارد گذاشتند برای خروجی هفتکل که امیدوارم به سرمنزلی برسد.

وی ضمن تقدیر از استاندار خوزستان گفت: آقای استاندار پول جدایی برای ما گذاشته تا طرح های خاص انجام دهیم. مدیران عزیزمان، بخاطر تحربیات قبلی ام در حوزه مدیریت مایلم سطح را بالا ببریم اما متاسفانه سطح ما همین است و من به این خاطر معتقدم که جمع هایی اینچنین که امشب هستم ارزشمند است. برای وحدت بین مجموعه. من ادعای برتری ندارم و اعتقادی که به خرد جمعی دارم اما می توانیم محوریت استان را رهبری کنیم. فقط به شرط اینکه حرف کارشناسی داشته باشیم.

فکر کنم ۴۰ کیلومتر از راه های هفتکل الان اماده است برود برای مناقصه، دغدغه من این است که پس از سی سال چرا اینهمه عقب تر از شهرستان های خوزستان هستیم که خودش از استان های دیگر بسیار عقب است. ما باید جهش ایجاد کنیم و این جهش تنها به همدلی و همراهی محتاج است.

وی ضمن رد هر گونه انتصابی به خود گفت: من هیچ دخالتی در تعیین مدیران نکرده ام اما تنها تلاشی که کردم در تایید افراد بود که به عنوان مدیر و مسئول قرار بودند انتخاب شوند.

وی ضمن حمایت از سرمایه گذاران در این حوزه گفت: من همین الان یک  آرزو دارم یک سرمایه گذار بیاد و یک پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه ای در هفتکل بزند من می روم وزیر  معاون در بخش پالایش را ملزم کنم برای مجوز. چرا ما در حوزه خودمان از توانایی های بالقوه خودمان استفاده نکنیم؟ من دست کسی که برای ۵ نفر کار ایجاد کند می بوسم. من دربدر می گردم دنبال کسی که کارآفرینی کند.

وی دوران دولت روحانی را بسیار خوب دانست و اظهار داشت: این دوره ریاست جمهوری طلایی ترین دوره برای خوزستان و شهرستان ها است. می توانیم از دولت از بدنه برای کار مردم استفاده کنیم. من تمام تلاش زندگیم را گذاشته ام برای سطح زندگی مردم را بالا ببرم. مردمی که همه چیز زندگی آنان گرفته شده است.

ظاهری وضعیت کارخانه سیمان هفتکل که هیچ استخدامی از هفتکل در آن نیست گفت: من قول گرفتم از کارخانه سیمان که ۲۵۰ نفر بازنشستگی دارند که از بچه های هفتکل استفاده کنند.

در بحث ارزش افزوده سعی دارم به شهرداری بیشتر کمک شود باید تلاش کنیم که بحث آسفالت و آب را به انجام برسانیم. بحث آموزش و پرورش من سه تا از بچه های شهر را پیشنهاد دادم. اکر یک جمع تصمیم گیرنده شود برای من هم خوب است.

امیدوارم استاندار بماند و آرزو دارم این دوستی و برادری بماند تا برای مردم استفاده ببریم. انشالله در کنار هم بتوانیم مشکلات را حل کنیم. کناره گرفتن  باعث می شود کار ادامه نیابد. من اعتقاد دارم این جمع ها می توانند حلال مشکلات باشد و یک قدم به جلوتر برویم. من تمام قد در کنار برادرانم هستم و مایلم شما از من سبقت بگیرید.

من آرزو دارم اصلاحاتی در ساحتار نفت انجام شود و بتوایم مجوز استخدامی بگیریم. منم با چنگ و دندان دنبال ایجاد شغل هستم.  سعی کردیم برای بحث صنایع دستی و گردشگری  ستاد اجرایی امام و در بخش کشاورزی اقدام کنند.

گلیم باقی هفتکل را دنبال می کنیم و اتحادیه تشکیل خواهند داد. همچنین سعی داریم تعاونی فرش بافان هفتگل را تحت پوشش بیاوریم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *