تعمیر و بازسازی میل لنگ کمپرسور بورسیگ در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری

اسداله ترحم / خورنا – مدیرعامل شرکت آغاجاری از تعمیر و بازسازی کامل میل لنگ کمپرسور بورسیک ردیف C ایستگاه تقویت فشار گاز CS200 برای نخستین بار در سطح کشور و مناطق نفتخیز جنوب بدست متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، ابراهیم پیرامون با اعلام این خبر افزود: با تلاش کارشناسان نگهداری و تعمیرات و مهندسین تعمیرات اساسی میل لنگ کمپرسور بورسیگ با توان و امکانات داخلی منطقه تعمیر ، بازسازی و در مدار عملیات قرار گرفت.

پیرامون با اشاره به اهمیت این دستگاه در تقویت، فرآورش و استحصال میعانات گازی بیان کرد: گازهای ورودی ایستگاهCS200 که شامل گازهای مرحله دوم، سوم و چهارم بهره برداری کرنج می باشد بوسیله ۴ ردیف کمپرسور رفت و برگشت بورسیگ فشرده سازی شده و جهت استحصال میعانات گازی به کارخانه گاز و گازمایع ١۵٠٠ کرنج ارسال می گردد.

ازکارافتادن کمپرسور ردیفC ایستگاه مذکور باعث ازدست رفتن حدود١٩میلیون فوت مکعب گاز و ١٢٠٠ تا١۵٠٠ بشکه در روز میعانات گازی گردیده بود و لذا با توجه به این شرایط کارکنان عملیاتی شرکت با همت کارکنان بخش تعمیرات اساسی عزم خود را جزم نموده و پس از مطالعات گسترده و تلاشهای شبانه روزی توانستند با تعمیر وبازسازی کمپرسورکه نقش اساسی را درافزایش تولید گاز ومیعانات گازی دارد برگ زرین دیگری برافتخارات کارکنان خدوم این شرکت بیافزاید.

وی گفت: با توجه به بروز ایراد اساسی در یک ردیف از این کمپرسورها عملیات بازسازی و تعمیر آن با همکاری اداره تعمیرات اساسی که زیرمجموعه معاونت مدیریت تعمیرات ماشین آلات وتجهیزات فرآیندی مناطق می باشد در دستورکار قرار گرفت و موفق شدیم با استفاده از امکانات داخلی و یک قطعه میل لنگ کمپرسور که سالها در ایستگاه CS600 بلا استفاده بود کمپرسور مورد نظر را تعمیر و بازسازی نمائیم.

مدیرعامل شرکت آغاجاری ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه همکاران در اداره نگهداری و تعمیرات و همچنین تعمیرات اساسی آغاجاری انجام این عملیات را که با بالاترین دقت انجام گردید گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثر توان از ظرفیت های موجود و ایجاد روحیه خودباوری در بین همکاران عنوان داشت وگفت: سود وصرفه اقتصادی حاصل از تعمیر کمپرسور مذکور به اندازه ای ارزشمنداست که جهت افزایش این میزان تولیدگازومیعانات گازی تأمین کمپرسور جدید بسیار پرهزینه بوده ودرشرایط تحریم های دشمنان بسیاردشوار می باشد اما با تعویض میل لنگ بلا استفاده در یکی از واحدها و نصب آن برروی این کمپرسور ضمن صرفه جویی چند میلیارد تومانی در هزینه های خرید دستگاههای جدید ،سود وصرفه اقتصادی هنگفتی را برای کشور عزیزمان در برداشته است.

موسی زیدانی رئیس تعمیرات اساسی آغاجاری نیز ضمن تقدیر از پیگیریها و مساعدت های مدیرعامل شرکت آغاجاری در راه اندازی این کمپرسور بخشی از اقدامات صورت گرفته را تشریح و گفت: پس از هماهنگی با مدیریت شرکت آغاجاری و تحویل میل لنگ مورد نظر با توجه به ابعاد وزن بالای ٨ تن این میل لنگ، همکاران اقدام به ساخت ٣ عدد پایه نگهدارنده ویک ابزار مخصوص (lifting beam) و مکمل و شیل مناسب نمودند.

زیدانی توضیح داد: نهایتا ً پس از آماده سازی و تأیید ابعاد میل لنگ و انتقال آن به ایستگاه CS200 طی یک برنامه دقیق و کاملا ً حساب شده میل لنگ آسیب دیده از محل خارج و میل لنگ جدید بر روی کمپرسور نصب گردید. که خوشبختانه مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت.

رئیس تعمیرات اساسی آغاجاری انجام موفقیت آمیز این عملیات را ناشی از تلفیق دانش، تکنولوژی و تجربیات ارزنده کلیه همکاران در تعمیرات اساسی و شرکت آغاجاری دانسته و از همه دست اندارکاران این عملیات خصوصا ً‌مجموعه مدیریت شرکت آغاجاری قدردانی کرد.

لازم به ذکر است این عملیات موفقیت آمیز برای نخستین بار توسط کارشناسان متعهدشرکت آغاجاری درسطح کشور انجام گردیده وراه را برای تعمیر وبازسازی سایر دستگاههای عملیاتی بدون وابستگی به خارج وبا استفاده ازتوان داخل هموار نموده است. روابط عمومی شرکت آغاجاری نیز این موفقیت را به مدیرعامل، مجموعه کارشناسان وکارکنان خدوم شرکت آغاجاری و رئیس و همکاران متعهد تعمیرات اساسی آغاجاری تبریک عرض می نماید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *