چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش باغملک در سال ۹۶ با حضور مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد

در جلسه شورای آموزش و پرورش باغملک عنوان شد؛ با وجــــود موفقــــــیت های بسیار ، هنوز از نظر فضای آموزشی دچار مشکل هستیم

خورنا – چهـــــارمین جلسه شورای آموزش و پرورش باغملک در سال ۹۶ با حضور مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شدبه گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش پرورش، جلسه ی شورای آموزش و پرورش باغملک برگزار گردید . در ابتدای این جلسه که با حضور مسولین ادارات و نهاد های مختلف شهرستان باغ ملک برگزار شد ، خداداد کردی ضمن خیر مقدم به مدعوین محترم ، ایام شهادت امام صادق علیه السلام را تسلیت گفت و حدیثی از این امام معصوم ذکر کرد و به دستورات جلسه پرداخت.وی ابتدا گزارشی از اجرای مصوبات جلسه خرداد ماه ارائه و درباره برگزاری شایسته و منظم کنکور سراسری سخن به میان آورد و از نیروی انتظامی به سبب برقراری امنیت حوزه های امتحانی سپاس گزاری کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش باغملک در ادامه سخنان خود به بیان دستاوردهای این اداره در حوزه آموزش اشاره کرد که از آن میان به رشد میانگین نمرات نهایی سال سوم علی رغم غیبت حدود ۸۰ دانش آموز در آزمون های پایانی اشاره کرد و افزود :«افزایش ۰/۵نمره ای میانگین دروس تجربی و همچنین افزایش ۲/۷ نمرات رشته علوم انسانی بسیار چشمگیر است.»

همچنین وی به برپایی دو پایگاه کنکور در شهرستان باغملک برای اولین بار اشاره کرد و اعلام امیدواری نمود که نتایج این طرح را در کنکور ۹۶ خواهیم دید.

خداداد کرد خاطر نشان کرد:« برپایی طرح اربیعن که در نوع خود در کشور کم نظیر بود و مقام اول استانی در مسابقات ورزشی هم به لحاظ حضور در مسابقات و هم از نظر کیفی و کسب مدال های مختلف نشان دهنده عزم جزم این اداره در ارتقا بخشیدن به کیفیت آموزش در شهرستان دارد».

کردی در ادامه سخنان خود با توجه به مشکلات فضاهای آموزشی گفت : «بیش از یک سوم فضاهای آموزشی باغملک فرسوده و در حال تخریب اند. دیگر اینکه سرانه ی فضای آموزشی دانش آموزان در باغملک بسیار کمتر از سرانه کشوری می باشد و این درحالی است که متاسفانه اعتباراتی هم که با رایزنی های فراوان از طریق بنیاد برکت و دیگر نهاد ها جذب شدند به جای تزریق به بدنه ی آموزش و پرورش به ادارات دیگر بخشیده شده که این مسئله جای سوال های بسیار دارد».

وی از مسئولین خواست تا در جذب اعتبارات برای بهبود فضاهای آموزشی شهرستان کمک کنند و همچنین شهرداری را طبق قانون مکلف به پرداخت پنج درصد عوارض شهرداری دانست که این مسئله دچار مشکلاتی شده است و ابراز امیدواری کرد تا دوایر حقوقی هر دو نهاد به رفع این مسله بپردازند.

در ادامه این جلسه سید ابراهیم طاهرزاده نماینده امام جمعه از اعلام آمادگی تریبون نماز جمعه برای انتقال مساعی آموزش و پرورش خبر داد و همچنین سروان عبدیان بر عزم راهنمایی و رانندگی باغملک در خط کشی و تعبیه سرعت گیرهای مجاور مدارس در قالب پروزه مهر سخن به میان آورد.

موسی آروین نماینده ی انجمن های اولیا و مربیان دیگر سخنران این جلسه بود که با تاکید بر مشکلات مدارس امام مهدی«عج» و رضوان رستم آباد ، از توجه ویژه جناب کردی ریاست داره تشکر و بر چاره اندیشی برای سامان دهی کم بود فضا و انتقال دکل تلفن همراه از فضای آموزشی سخن گفت.

در ادامه این جلسه دکتر شهریاری ریس شبکه بهداشت باغملک از ضرورت تغییر نگاه به آموزش و پرورش سخن گفت . وی افزود :«آموزش و پرورش تولیدی ترین نهاد و پر سود ترین بنگاه در کشور است». وی با تاکید بر آموزش در کشورهای توسعه یافته نگاه مصرف گرایی را به این نهاد نکوهش کرد و افزود :«اگر مشکل تامین اعتبار آموزش و پرورش حل شود ما شاهد رشد فرهنگ در کشور خواهیم بود و در آن صورت نیاز نیست شهرداری ها برای جمع آوری زباله از سطح شهر هزینه کنند وهمچنین با تربیت انسان هایی متعهد شاهد حفر چاه های غیر مجاز و برداشت از سفره های زیر زمینی نخواهیم بود».

شهریاری با اشاره به روند تکمیلی پروژه بیمارستان باغملک خواستار سوق دادن دانش آموزان به زیرشاخه های علوم پزشکی بود و گفت :«با تکمیل این بیمارستان به بیش از ۲۰۰ پرستار به صورت مستقیم نیاز خواهیم داشت و همچنین به پزشکان و هوشبران، پرستارها و ماماهای بیشتری نیاز خواهیم داشت که با هدایت دانش آموزان به این رشته ها می توان آینده شغلی ایشان را تضمین و با بومی سازی ظرفیت های شغلی از آسیب های اجتماعی بیکاری نیروهای تحصیل کرده و پذیرش نیروهای غیر بومی برحذر باشیم».

وی در پایان سخنان خود در این جلسه از زحمات خداداد کردی تقدیر کرد و گفت :«ما طی سال گذشته شاهد رشد سطح آموزشی و بهبود فضا ها و نیروهای انسانی آموزش و پرورش بودیم که ین مسئله علیرغم همه ی کمبود ها جای سپاسگزاری دارد».

در پایان این جلسه بهمن تامرادیان نژاد معاون فرمانداری باغملک به ایراد سخنانی پرداخت. وی به بالا بردن فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و افزود :«مسئله فرهنگ و افزایش آگاهی های عمومی اولویت اصلی شهرستان باغملک است و این مسئله با اهتمام متولیان امر در آموزش و پرورش به منصه ظهور خواهد نشست.»وی افزود :«وضعیت مدارس در شهر باغملک نگران کننده است و با وجود بسیاری کم بود ها آموزش و پرورش باغملک ویترین افتخارات این شهرستان را نمود بخشیده و تلاش های ریاست اداره آموزش و پرورش را قابل تقدیر دانست».تامرادیان در سخن پایانی خویش از حضور باشکوه مردم سرافراز باغملک در تشییع پیکر سه تن از شهدای گمنام تشکر کرد و برای متولیان این حرکت فرهنگی علو درجات الهی را مسئلت نمود.