توضیحات مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در مورد حریق بیمارستان مهر

خورنا|احمدرضارستمی: امیر نجفی مدیر عامل سازمان آتش و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در تشریح خبر آتش‌سوزی بیمارستان مهر اهواز، گفت: در مورخ ۲۶ تیرماه راس ساعت ۲/۵۵ دقیقه بامداد باتماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اهواز خبر رخداد آتش سوزی دربیمارستان مهر اطلاع رسانی شد.

وی افزود: فرماندهی ۱۲۵ بلادرنگ با توجه به اینکه در این ساعت بیماران درحال خواب و استراحت بودند در یک اقدام پیشگرانه کلیه ایستگاههارا در حالت آماده باش قرارداده و تیمهای اطفا حریق و امداد نجات را از ایستگاههای همجوار به محل اعزام نمود و دو دقیقه بعد آتش‌ نشانان در محل حضور یافتند.

نجفی اظهار کرد: فرمانده تیم عملیاتی به محض ورود کانون حریق را که انبار نگهداری ملزومات و کالا بود تشخیص داده و با توجه به دود بسیار شدیدی که در حال انتقال به بخشها بود نیروها را به دو تیم تقسیم و همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق با کمک سایر نیروهای آتش نشان کلیه پرسنل و بیماران را به خارج از بخشها و محوطه بیمارستان منتقل نمودند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی اهواز گفت: این آتش سوزی پس از گذشت دو ساعت بدون هیچگونه تلفات جانی و با کمترین خسارت ممکن به اتمام رسید و پس از تخلیه دود وکنترل بخشها توسط مدیران مناطق عملیاتی با کمک آتش‌ نشانان و کادر بیمارستان، بیماران به بخشهای خود منتقل گردیدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات ۹ دستگاه انواع خودروهای عملیاتی اطفا حریق و امدادنجات به همراه ۳۰ آتش‌ نشان و مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی حضور داشتند. علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز دردست بررسی میباشد و متعاقبا” اعلام میگردد.