در سالن جلسات بندر صادراتی ماهشهر

جلسه ساماندهی ورودی های شهرستان بندر ماهشهر با حضور شهرداران، نماینده صنایع پتروشیمی و مسئولان شهرستان

به منظور بهسازی ورودیهای شهرستان بندر ماهشهر جلسه ای، با حضور صدیقی مدیر کل امور شهری و شورای استان خوزستان، قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، شهرداران بندر ماهشهر و سربندر، مدیر بندر صادراتی و همچنین نمایندگان شرکتهای منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر و نفت و گاز آغاجاری و اداره را و شهرسازی، در محل سالن جلسات بندر صادراتی ماهشهر تشکیل شد.

خورنا – این جلسه که ابتدا با تلاوت قرآن مجید آغاز شد، غلامحسین کمایی شهردار بندر ماهشهر طی سخنانی در رابطه ، با وضعیت ورودیهای شهر و کارهای انجام گرفته، اقداماتی که باید در ورودیهای به سمت اتوبان بندر ماهشهر، بندر امام، رامشــیر و عملیات بهسازی که باید در جاده مجیدیه به بندر ماهشهر، انجام شود و همچنین مشکلاتی که لوله های شرکتهای نفت و گاز و پتروشیمی در داخل و پیرامون شهر ایجاد نموده اند توضیحاتی ارائه نمودند.

 کمایی همچنین بیان داشت : شهرداری بندر ماهشهر به تنهایی قادر نخواهد بود که همه مشکلات مذکور را مرتفع نماید، و باید علاوه بر شهرداری ، شرکتهای موجود در منطقه ، مسکن و شهرسازی و راهداری، همکاری لازم را ارائه بنمایند.

 

در ادامه این جلسه نیز منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر  اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر، با وجود صنایع و پتانسیلهای موجود بایست دارای وضعیتی بهتر از حالت کنونی داشته باشند و با برنامه ریزی مناسب این امر میسر خواهد شد.

 

فرماندار بندرماهشهر افزود: لوله های شرکتهای نفت و گاز و نیز نیزارهای اطراف آن ، منظره بسیار نامطلوب را در شهر ایجاد کرده است که باید با ساماندهی آنها در بهسازی و زیبایی منطقه کمک کرد.

 

وی در پایان خواهان ساماندهی زمینهای بلاتکلیف در سطح شهر از سوی مسئولان ذیربط شد.

در ادامه این جلسه همچنین ، مدیر کل امور شهری و شورای استان خوزستان  اظهار داشت: با توجه به ایام اربعین حسینی و نظر به اینکه شهرستان بندرماهشهر ، در مسیر ورودیهای دو استان فارس و بوشهر واقع شده است، شایسته است ورودیهای این شهرستان به طریق شایسته ای ساماندهی و بهسازی شده و از حالت کنونی خارج گردد.

 

صدیقی افزود: باید فضای سبز و پیاده رو ها و بیلبرودها و نور پردازیها در طول میسر توسط شهرداریهای منطقه ، و با همکاری ادارات و شرکتهای منطقه انجام  شود.

 صدیقی خاطر نشان کردند: زمینهای که مربوط به اداره راه و شهرسازی و نیز شهرداری می باشند باید سریعاً تعیین و تکلیف شوند و نتیجه آن به معاونت امور شهری و شورای استان ارسال گردد.
در این جلسه نیز نماینده منطقه ویژه پتروشیمی گفت : منطقه ویژه جهت همکاری لازم با شهرداریها در خصوص مشکلات فوق الذکر را داراست که بحث تعیین مشاور و طراحی با منطقه ویژه باشد، اما اجرای این امور توسط شهرداریها انجام شود.

 

در ادامه، شیخانی رییس اداره مسکن و شهرسازی یادآورشدند براساس ماده ۱۰ و ۲۰ قانون ، زمین شهری می تواند، زمینه های

که مالک دارند و رها شده اند را تعیین تکلیف نموده و یا به متقاضیان جدید واگذار نموده اما اینکار نیاز به حمایت مدیر کل امور شهری و شوراها را دارد.
در پایان این جلسه مدیر بندر صادراتی ماهشهر و نماینده شرکت نفت و گاز امیدیه نیز در خصوص موارد بحث شده ، همکاری خود را با شهرداری بندرماهشهر اعلام نمودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *