فاجعه ایی تاریخی درانتظار ورزش ماهشهر؟!

مهدی چاروسائی، خورنا| مدتی است سکوت کرده‌ام، اما ظاهرا بی‌فایده بوده و باید باز هم بنویسم تا قلمم کمی آرام و قرار بگیرد.

آنچه که می‌نویسم حدیثی دردناک است از روح خسته هواداران ماهشهری، هواداری که انگیزه و جنب و جوش با سرشت او عجین گشته است، آیا رواست که این جنب و جوش و انگیزه در خاک غفلت و بی‌خبری مدفون شود؟

اگر ما در پی آن هستیم تا شهری سر زنده داشته باشیم باید امروز از جوان‌ها که هواداران و حامیان اصلی ورزش هستند حمایت کنیم و ورزش را سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهیم.
شهرستان بندر ماهشهر در حالی نام قطب اقتصادی کشور را برای خود به یدک می‌کشد که همچنان از عدم وجود امکاناتی ورزشی از جمله بهره‌مندی از یک زمین چمن مناسب و در خور ورزشکاران این شهرستان رنج می‌برد.
وضعیت کنونی زمین چمن مجموعه شهدای بندر ماهشهر باعث شده تا فوتبال این شهرستان با چالشی جدی روبرو شود که نهایتا باعث خواهد شد ماهشهر از میزبانی در لیگ یک فوتبال کشور محروم شود.
مشخص است که یک زمین چمن به هیچ وجه پاسخگوی حجم بالای نیازهای منطقه نیست، باید با ساختن چندین زمین از استفاده فراوان از یک زمین جلوگیری شود و حتی در مواقعی مشابه که یکی از زمین‌های چمن نیاز به بازسازی دارد، بتوان از دیگر زمین‌های موجود استفاده کرد.
شهرستان بندرماهشهر امسال یک نماینده درلیگ دسته اول فوتبال ایران دارد با نام شهرداری ماهشهر، که چشم امید مردم این شهر است، زیرا این افتخار بعد از ۱۷سال یک بار دیگر نصیب فوتبال‌دوستان ماهشهری شده است.
اما یک چالش بزرگ بوجود آمده که این خوشحالی را به نگرانی هواداران و فوتبال‌دوستان ماهشهری تبدیل کرده است آن هم خطر گرفتن میزبانی از تیم فوتبال شهرداری ماهشهر به خاطر زمین چمن نامناسب، مشکلی که از سال گذشته با اخطار فدراسیون فوتبال علنی شد اما هیچ یک از مسؤولین به این اخطار توجهی نکردند.

 

اکنون که زمان زیادی به شروع لیگ نمانده تصمیم به رفع مشکلات ورزشگاه گرفته‌اند و معلوم نیست که از پارسال تاکنون که یکسال می‌گذرد چرا هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفت؟!
باتوجه به اخطارهای فدراسیون فوتبال، اگر شرایط و امکانات مناسب برای ورزشگاه شهدای ماهشهر تا زمان شروع لیگ فراهم نشود تیم فوتبال شهرداری از میزبانی در خانه خود محروم شده و باید در شهر دیگری بازی‌های خود را انجام بدهد.

اگر این اتفاق رخ دهد، فاجعه‌ایی تاریخی در ورزش و فوتبال ماهشهر رخ خواهد داد که دلیل آن بی‌مسؤولیتی برخی‌ها خواهد بود.

امید است جناب آقای دکتر قمر فرماندار محترم بندر ماهشهر که خود فردی ورزشی و بدون شک دلسوز منطقه هستند عملکرد ورزشی شهر که این روزها شرایط مناسبی ندارد را مورد بررسی قرار داده و با مقصران اصلی این موضوع و افراد بی‌مسؤولیت برخورد جدی کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *