سه زن در کابینه/از مظلومیت آتنا تا غربت مریم

خورنا – زینب پارسافخر: امروز در شرایطی قلم در دست گرفتم که هفته پیش سه اتفاق یا سه خبر مهم ذهنم را مشغول کرد.

سه موضوعی که می تواند نقطه عطف و پیشرفت یک جامعه و یا نقطه تاًمل برانگیز حرکت جامعه باشد.در تلاطم زندگی خویش نسبت به جامعه، نگاه عمیق و پر معنی خود را بر موضوع زن و جامعه متمرکز کردم و می خواهم با نگاهی جدید نسبت به حضور این قشر در جامعه، برخورد داشته باشم.سه خبری که می تواند هر زن و دختری را نسبت به آینده حساس کند.

*خبر اول*

آتنا اصلانی دختر۷ ساله پارس آبادی گم شده است.پارس آباد یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که یک هفته ای است ذهن بسیاری از شهروندان را بخود مشغول کرده است. بعد از آن خبرقتل آتنا، وخبر بدتر ومهلک تر تایید آزار واذیت جنسی او توسط قاتل است.
معصومیت یک دختر! مظلومیت یک کودک ۷ ساله!همگی نشان از این دارد که چه جنایتی رخ داده است.براستی گناه آتنا چه بود؟! این قدر قساوت و بی رحمی برای چه بود واز کجا نشات گرفته است؟!ریشه ی این بیماری های ذهنی ورفتاری کجاست؟
از طرفی این فاجعه ی هولناک تلنگری دیگر نیز بود تا بیش از پیش ضرورت آموزش خودمراقبتی جنسی برای کودکان و والدین احساس شود وامیدداریم متولیان مربوطه با برنامه ریزی درست ومتناسب با آنچه که با دستورات دینی ما سازگار است وباتوجه به مقتضیات زمان این آموزش های ضروری را تعریف واجرا نمایند.

*خبر دوم*

مریم میرزا خانی نابغه ریاضی جهان بعلت بیماری سرطان بستری شد.شنیدن کسالت این نابغه هوشی جهان در فضاها و محفل های مختلف علمی و اندیشه ای جزء ناراحتی چیزی در پی نداشت.با نگاهی گذرا به تاریخ زندگی میرزاخانی خواهیم فهمید که در بین زنان و دختران این مرز و بوم چه اندیشمندان و نابغه هایی وجود دارد.
وی یک بانوی نابغه که نمونه ای از هزاران دختر ایرانی است که  می توانند در صحنه علمی و اجتماعی کشور وحتی دنیا بدرخشند.برای سلامتی او دعا کنیم.

*خبر سوم*

دکتر امیری معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری در مصاحبه ای اعلام کرد؛ در معرفی کابینه دولت دوازدهم، سه زن وجود دارد.این خبر می تواند جای خوشحالی و شادی برای زنان جامعه داشته باشد. نگاه مناسب به جامعه زنان در دولت تدبیر و امید می تواند موجب تحرک و جلوگیری از سرخوردگی این قشر باشد. وقتی که زنان بدانند که می توانند در سطوح مختلف مدیریتی از وزارت گرفته تا رده های پایین تر، نقش آفرین و دارای جایگاه هستند، نقطه اتکائی برای حضور هر چه بیشتر و استفاده از پتانسیل آنان در زمینه های مختلف است.
زنان‌ باید در رده های بالای مدیریتی ودر مراکز تصمیم ساز حضور داشته باشند. نیمی از جامعه ی مارا زنان تشکیل میدهند آنهم‌ زنانی متفاوت با سایر زنان کشورهای همسایه..زنانی که مشارکت سیاسی اجتماعی بالایی دارند،در بازار کار فعال اند ودر دانشگاهها نیز گوی سبقت از مردان‌را ربوده اند‌.
هرچند بررسی اینکه چقدر عدالت اجرا می شود وچقدر از حق و حقوق واقعی خود بهره مند فرصت دیگری را می طلبد.
اما همانطور که اشاره شد انتظار می رود با اقدام‌ شایسته رئیس دولت تدبیر وامید،نمایندگان مجلس نیز با رای به زنان راه ورود این جنس مظلوم ومحروم‌را به کابینه باز کنند.