برگزاری جلسه اشتراک گذاری گاز در محل فرمانداری هندیجان

با توجه به هزینه های بالای گازرسانی به شهر و روستا انتظار میرفت شهروندان استقبال خوبی از خرید اشتراک گاز نمایند ولی در بیشتر روستاهها اشتراک پذیری کمتر از ۵۰ درصد  گزارش داده شده است لذا درخواست جلسه ای از سوی اداره گاز شهرستان هندیجان با حضور دهیاران روستاهها داده شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا : در این جلسه که با حضور مهندس خضعلی معاون فرماندار، مهندش دانش پژو بخشدار مرکزی ، مهندس قنواتی رئیس اداره گاز  و دهیاران روستاههای شهرستان برگزار گردید.  ابتدا مهندس دانش پژو بخشدار مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اداره گاز و گازرسانی به روستاهها از دهیاران محترم درخواست نمود مردم را به خرید اشتراک گاز ترغیب و تشویق نمایند.
در ادامه مهندس قنواتی ریاست اداره گاز ناحیه هندیجان توضیحاتی در خصوص عملکرد اداره گاز به شرح ذیل ارائه نمود.

۱- پروژه های گازرسانی در روستاههای شمالی به اتمام رسیده و در این بخش ۱۰۰ درصد روستاهها از نعمت گاز برخوردارند.

۲- پروژه های گاز رسانی در بخش جنوبی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ آغاز شده و هم اکنون تعداد ۹ روستای جاده بدر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

۳- برنامه ریزی شده که به حول و قوه الهی و حمایت مسیولین گازرسانی به روستاههای جاده دیلم نیز در نیمه دوم سال ۹۶ آغاز شود و مردم عزیز ساکن در این روستاهها نیز تا اوایل سال آینده از نعمت گاز برخوردار بشوند.

۴-  دو شهر هندیجان و زهره پوشش گازرسانی بالای ۹۸ درصد دارا بوده که این دو از شهرهای سبز استان در زمینه گاز میباشند.

۵-  در بخش روستایی درصد خانوار تحت پوشش بالای ۸۰ درصد بوده که هم از متوسط استان و هم از متوسط کشور بیشتر
میباشد.

۶-حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر در کلاسهای  آموزشی در خصوص رعایت مسائل ایمنی در سال ۹۵ و همچنین برنامه ریزی جهت برگزاری مجدد این کلاس ها برای روستاییان و آنهم با همکاری دهیاران محترم

۷- توجه دهیاران و اعضا محترم شوراههای روستاهها به حفاری های انجام شده در روستاهها و دقت در عدم انجام عملیات حفاری بدون اخذ استعلام از شرکت گاز

۸-بکار گیری واحد امداد روستایی در سال ۹۶ جهت انجام امورات امدادی به ساکنین روستاهها و نصب تابلوهای حاوی شماره های نیروهای امداد در نقاط مختلف روستاهها

۹- احداث ساختمان اداری در شهر زهره با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان
قنواتی در ادامه گفت :  پیشنهادی به فرماندار محترم در خصوص دستور به بانکهای عامل جهت دادن وام قرض الحسنه به کسانی که تائیدیه لوله کشی گاز دارند به خاطر مشارکت بیشتر متقاضیان خرید اشتراک همچنین پیشنهادات دیگری مانند کم کردن سهمیه سیلندر گاز مایع، کم کردن سهمیه نفت سفید، جلوگیری از انشعابات غیر مجاز برق جهت ترغیب مردم برای خرید اشتراک گاز نیز داده شده است.
وی افزود :  اداره گاز ناحیه هندیجان با برگزاری جلسات متعدد با اعضا محترم شوراهها و دهیاران، بخشداران و فرماندار محترم شرایط خرید اشتراک را برای متقاضیان آسان نموده و خیلی از مواردی که انجام آن برای متقاضیان مشکلاتی ایجاد می نمود را حذف و یا تسهیل نمود.

مهندس سیف الله قنواتی در پایان از معاونت محترم فرماندار تقدیر و تشکر نموده و در بحث گازرسانی و با توجه به هزینه های بالایی که جهت انجام پروژه های گازرسانی صرف شده است از دهیاران و اعضای محترم شوراها درخواست نمود که نسبت به تشویق و ترغیب مردم جهت خرید اشتراک گاز اهتمام ویژه به خرج دهند و اقدامات لازم را انجام دهند.
گفتنی است در پایان این جلسه دهیاران روستاههای ناصرآباد و کریم آباد به نمایندگی از همه دهیاران از زحمات ریاست محترم اداره گاز و کارکنان این اداره تقدیر و تشکر نمودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *