نظارت بر فعالیت فروشگاه های سموم کشاورزی در آبادان

خورنا –
نظارت بر فعالیت فروشگاه های سموم کشاورزی در آبادان
در سطح شهر آبادان ۳ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی وجود دارد که هر ۳ دارای مجوز هستند.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اعلام خبر فوق گفت: فروشگاه های سموم کشاورزی مطابق با نسخه های گیاه پزشکی سموم خود را به فروش می‌رسانند و مسئولین فنی این فروشگاه ها حتما دارای مدرک معتبر گیاهپزشکی میباشند.
ناجی شهیب زاده ادامه داد: در مورد سموم غیر مجاز تمام اطلاعات لازم به فروشندگان داده میشود و از آنها خواسته میشود که از خرید ، فروش و توصیه مصرف امتناع ورزند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با آنها برخورد قانونی صورت میپذیرد.
شهیب زاده همچنین از نظارت ماهیانه بر مقدار و نوع سموم به فروش رسیده توسط جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در صورتی که سمی متناسب با فصل زراعی به فروش نرسیده باشد یا میزان فروش سم مخصوصی بالا باشد حتما پیگیری‌های لازم به عمل می آید. همچنین فروشگاه ها از فروش فله ای سموم و کود شیمیایی منع شده اند و باید به صورت معین و در قالب بسته های با نشان و مشخصات فنی به فروش کود و سم بپردازند.
ناجی شهیب زاده در رابطه با فروش سموم توسط فروشگاه های غیر مجاز گفت: خوشبختانه تاکنون در آبادان گزارشی مبنی بر این موضوع نرسیده است و در صورت وجود چنین فروشگاه هایی حتما تذکرات و هشدارهای لازم جهت اقدام برای اخذ مجوز داده میشود و در نهایت در صورت عدم توجه واحد مربوطه پلمب خواهد شد و شکایت به مراجع ذیصلاح صورت خواهد گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *