فعالان اتاق فکر درگیری های طایفه ای باغملک دستگیر می شوند

دادستان عمومی و انقلاب باغـــــــــملک : نا امنی ها باعث شده که چهره خشنی از منطقه برای سرمایه گذاران ترسیم شود / دستگیری 40 نفر از سران دو طایفه محمدی و موسایی توسط سپاه / این دو طایفه 10 هزار گلوله در این درگیری ها به یکدیگر شلیک کردند/ این منطقه براثر جهالت، خسارت های زیادی از لحاظ اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی متحمل شده است.

خورنا – دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک در استان خوزستان با اشاره به اینکه اخلال گران به اختلاف ها و درگیری های دو طایفه محمدی و موسایی در منطقه پتک این شهرستان دامن می زنند گفت: فعالان اتاق فکر این درگیری ها که شناسایی شده اند به زودی دستگیر می شوند.

سیروس کیان پور بیان کرد: افرادی که مسبب درگیری ها بین دو طایفه یاد شده هستند و این درگیری ها و نا امنی را هدایت می کنند شناسایی شده اند که همه آنها دستگیر می شوند تا طبق قانون با آنان برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک عنوان کرد: مصمم هستیم تا با ترغیب کنندگان و تشویق کنندگان این درگیری ها برخورد شود و به همین دلیل مجموعه دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی و سپاه پاسداران پای کار آمده اند تا با اخلالگران امنیت و آرامش منطقه برخورد و غائله را ختم کنند.

وی افزود: برای ما تنها رضایت مردم ملاک است و برای تحقق این امر با تمامی افرادی که باعث شدت گرفتن این درگیری ها شده اند و آرامش مردم را برهم زده اند برخورد جدی خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک با اشاره به ابعاد اجتماعی نزاعها در مناطقی که بافت طایفه ای دارند افزود: باید با اقتدار با مسببان این درگیری ها برخورد شود هر چند در این منطقه به دلیل شرایط فرهنگی مثل گذشته از بزرگان تبعیت نمی شود.

وی گفت: این نا امنی ها باعث شده که چهره خشنی از منطقه برای سرمایه گذاران ترسیم شود و هیچ کس حاضر نباشد در منطقه سرمایه گذاری کند.

کیان پور عنوان کرد: ابعاد این درگیری ها در حال حاضر از حالت محلی و منطقه ای و ملی خارج شده و در سطح بین الملل بازتاب داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک در ادامه اشاره کرد: خانواده های شهدا و افرادی که در منطقه کار می کنند خصوصا سرمایه گذاران خواستار آرامش و ایجاد امنیت شده اند و بر همین اساس وظیفه داریم با مخلان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد کنیم.

کیان پور در ادامه با اشاره به دستگیری ۴۰ نفر از سران دو طایفه محمدی و موسایی توسط سپاه در شامگاه یکشنبه افزود: این افراد یک چهارم افرادی هستند که قرار است از دو طایفه درگیر دستگیر شوند.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک افزود:دستگاه قضایی و امنیتی و سپاه در چهار چوب مصوبات شورای تامین استان و شورای امنیت کشور برای برخورد با این دو طایفه وارد شده اند و از سپاه برای برخورد با این افراد حمایت می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک گفت: ۱۶ نفر در مدت سه سال گذشته در درگیری دو طایفه کشته شدند که مقتولان در رامهرمز، باغملک و استان کهگلویه و بویراحمد به قتل رسیدند.

کیان پور در ادامه اشاره کرد: ۵۰ نفر طی سه سال گذشته در این درگیری مصدوم شدند و بیش از ۳۵۰ نفر از این دو طایفه نیز آواره و در نقاط مختلف استان ساکن شدند.

کیان پور اشاره کرد: این دو طایفه ۱۰ هزار گلوله در این درگیری ها به یکدیگر شلیک کردند اما با مدیریت مناسب منطقه حداقل تلفات را داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب باغملک افزود: اسلحه ها و سلاح های گرم مختلفی در دست افراد این دو طایفه وجود داشت که در حال حاضر ضبط و در اختیار نیروی انتظامی هستند.

وی افزود: این افراد خسارات زیادی را به اموال دولت وارد کردند که به عنوان مثال ۳۵ ترانس برق در باغملک را از بین بردند.

وی گفت: در مدت درگیری سه سال اخیر دو طایفه یاد شده در منطقه پتک باغملک نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر متهم از دو طایفه دستگیر و به دادگاه احضار شدند که برای ۱۲۰ نفر از این تعداد پرونده تشکیل شد.

کیان پور اشاره کرد: با توجه به اینکه برخی افراد این دو طایفه امنیت منطقه را به خطر انداخته اند و به تصمیمات قضایی و انتظامی و امنیتی شورای تامین توجه نکرده اند و درگیری و نفاق و برادر کشی را در منطقه ایجاد کردند از این پس با برخورد قاطعانه مواجه می شوند.

وی گفت: اغتشاش گران نباید در ذهن خود تصور کنند که امنیت منطقه را به خطر انداخته اند بلکه با تصمیمات اتخاذ شده هیچ جای آرامی نخواهند داشت و همه آنها به دست قانون سپرده می شوند.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی گفت: این منطقه براثر جهالت، خسارت های زیادی از لحاظ اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی متحمل شده است.

درگیری بین دو طایفه محمدی و موسایی از سال ۱۳۹۴ در باغملک بر سر یک زمین زراعی شدت گرفت که بعد از گذشت سه سال این درگیریها همچنان ادامه دارد.

متهمان این درگیری در بیش از ۹ روستای باغملک و ۲ روستای رامهرمز ساکن هستند.

منبع: ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *