توضیحات استاندار خوزستان در مورد بزرگراه چهار خطه اهواز به چذابه

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ظهر امروز، جمعه ۱۶ تیرماه و در حاشیه بازدید از پروژه جاده سازی‌های مسیر اهواز به مرز چذابه، در جمع خبرنگاران در محل پایانه مرزی چذابه گفت: این مسیری که امروز مورد بازدید قرار گرفت، پروژه در حال ساخت بزرگراه چهار خطه‌ای است، که از دو شهر سوسنگرد و بستان به پایانه مرز چذابه ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه از سال گذشته آغاز شده، افزود: اکنون در قطعه‌ کمربندی سوسنگرد این پروژه، دو پیمانکار در حال کار می‌باشند، که براساس قولی که داده‌اند تا اربعین امسال کار این قسمت انشاالله به اتمام می‌رسد و در ادامه این مسیر هم از سوسنگرد تا بردیه نیز کار در حال انجام است که بحمدالله هیچ مشکلی هم در این قسمت وجود ندارد.
شریعتی ادامه داد: از بردیه تا بستان نیز یازده کیلومتر است که بناست هر چه سریعتر تعیین تکلیف و پیمانکار آن تعیین شود.

استاندار خوزستان گفت: در مورد سه کیلومتر باقی‌مانده از بستان به سمت چذابه، هم قرار بر این است که سریعاً تا قبل از اربعین کار اتمام آن به پایان رسیده شود.

وی با بیان اینکه احداث این جاده جدید، باعث بلا استفاده شدن، جاده قدیمی می‌شود، اظهار کرد: در این مورد بنا داریم که پس از بازسازی و بهسازی جاده قدیم، از آن برای یک لاین رفت یا برگشت، به سمت پایانه مرزی چذابه استفاده کنیم و همچنین در مورد جاده نفت به پایانه مرزی که دارای طولی برابر هشت کیلومتر است، به پیمانکار آن تاکید کرده‌ایم، که تا پیش از اربعین کار این مسیر نیز به پایان رسد.

شریعتی در مورد جاده‌ای که پارکینگ در آن قرار دارد و معروف به جاده نفت است توضیح داد: این مسیر سه کیلومتری، در مراسم اربعین پارسال گلوگاه اصلی ما بود و بعلت وجود ترافیک شدیدی که در آن بوجود آمد، امسال ابتدا برنامه شش خطه شدن را برای آن در نظر داشتیم، ولی فعلا تا قبل از اربعین چهار خطه می‌شود که مسئله ترافیکی آن حل شود که انشاالله دو خط دیگر را هم بعدا انجام می‌دهیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: یکی دیگر از مسیرهای ورودی به مرز، که مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته، جاده عبدالخان به چذابه است که پنج کیلومتر از آن در حال حاضر به آسفالت احتیاج دارد که انشاالله آن هم انجام می‌شود.