مرکز درمانی که صندوق ندارد/درمان رایگان ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار سرطانی در دزفول

خورنا – مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول به عنوان نوزدهمین مرکز آنکولوژی کشور یکی از مجهزترین مراکز رادیوتراپی در جنوب غرب کشور است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع با ۱۶۰ میلیارد ریال کمک افراد خیر و نوع دوست ساخته شده و مردادماه سال ۹۴ به بهره برداری رسید.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول در گفت و گو با خبرنگارمابا تشریح خدمات این مرکز درمانی گفت:مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول خدمات درمانی رایگان خود را به دو هزار و ۴۰۰ بیمار سرطانی ارائه می کند.
محمدرضا چگنی ،ظرفیت تخت های شیمی درمانی این مرکز را ۳۵ تخت با ۳۷ نفر پرسنل و سه پزشک اعلام کرد و افزود:کلیه خدمات درمانی این مرکز از جمله ویزیت ، شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران رایگان است ضمن اینکه غذا و اسکان بیماران نیز در این مرکز به صورت رایگان انجام می شود و تنها دارویی که برای بیمار بیرون از این مرکز تهیه می شود توسط خود بیمار تهیه می شود ضمن اینکه این خدمات دارویی به بیماران نیازمند نیز توسط مرکز تامین می شود بطوری که هزینه های دارویی و درمانی ۴۰ درصد افرادی که به مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول مراجعه می کنند از سوی این مرکز تامین می شود.
وی هزینه هر جلسه رادیوتراپی برای بیماران را ۱۰ میلیون ریال دانست و گفت:اگر هر بیماری به ۳۰ جلسه رادیوتراپی نیاز داشته باشد برای تکمیل دوره درمان باید ۳۰۰ میلیون ریال هزینه کند که اگر این خدمات در مراکز دولتی ارائه شود هزینه پرداختی بیمار ۸۰ میلیون ریال خواهد بود این در صورتی است که بیماری که به مرکز پرتودرمانی دزفول مراجعه می کند هیچ کدام از هزینه ها را پرداخت نمی کند و فقط فرانشیز بیمه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول برای ۳۷ نفر اشتغالزایی کرده است افزود:۲ هزار و ۴۰۰ بیمار تحت پوشش این مرکز پرتودرمانی قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ بیمار متعلق به بیماران استان خوزستان و مابقی بیماران لرستان و ایلام و حتی کشورهای همجوار از جمله عراق و افغانستان هستند .
وی گفت:بیماران سایر کشورها نیز می توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات درمانی و دارویی بهره مند شوند و هیچ محدودیتی در خصوص بیمه بودن و یا ایرانی یا غیرایرانی بودن بیماران برای ارائه خدمات وجود ندارد ضمن اینکه تاکنون هفت بیمار سرطانی عراقی و افغان در این مرکز دوره درمان خود را طی کرده اند.
مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول اضافه کرد:در طول ماه حدود ۳۵۰ میلیون ریال کمک دارویی به افراد تحت پوشش این مرکز ارائه می شود .
چگنی تعداد پزشکان متخصص شاغل در این مرکز درمانی خیریه را سه پزشک عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز این مرکز به پزشک متخصص خون در تلاش هستیم با پیگیری نمایندگان شهرهای دزفول،شوش ،گتوند و شوشتر تا مهرماه این مشکل حل شود تا بیماران نیازمند پزشک متخصص خون از مراجعه به شهرهای دیگر بی نیاز شوند.
به گزارش ایرنا تنها پزشک فوق تخصص خون درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول که غیر بومی است از مهرماه پارسال تاکنون در محل کار خود حاضر نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *