سخنی چند با اعضای محترم و منتخب پنجمین دوره شورای شهر امیدیه

خورنا – انتخاب شهردار”شهرساز” – همانگونه که مستحضرید شهرداری، مدیریت محلی شهر را بر عهده دارد و شخص شهردار نیز بالاترین مدیر هر شهر است که وظایف شهرداری زیر نظرش انجام گرفته و روز به روز بر نقش و جایگاه شهرداری اضافه می شود. به همین دلیل نسبت به انتخاب شهردار حساسیت های زیادی وجود دارد.

پس از مشخص شدن نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر امیدیه، گمانه زنی ها و البته رایزنی های گسترده در خصوص انتخاب شهردار این شهر نفت خیز وجود دارد و به یکی از مهمترین مباحث روز شهری در محافل خانوادگی، قومی، سیاسی، اقتصادی و حتی ورزشی مبدل شده است (گویی همه به سرنوشت ساز بودن این منصب مهم و حیاتی در زندگی خود پی برده اند…)

آنچه که در این میان قابل تامل و تفکر می باشد اشاره به این مطلب است که ضمن ارج نهادن به زحمات این عزیزان، اگر به سوابق و تخصص های افراد مختلفی که تاکنون به عنوان شهردار در این شهر به این منصب مهم تکیه زده اند نگاهی بیاندازیم، متاسفانه تاکنون حتی یک نفر از شهرسازان و برنامه ریزان شهری نه تنها عهده دار چنین مسولیتی نبوده اند، حتی پایشان به راهروهای ساختمان شورای شهر جهت آزمودن نیز باز نشده است.

حال آنکه شهرسازان و برنامه ریزان شهری به لحاظ برخورداری از نگرش سیستمی و جامع( که ماهیتاً در دانشگاه به آنها آموزش داده می شود) و ماهیت بین رشته ای آن ( که در برگیرنده رشته هایی نظیر معماری، عمران، محیط زیست، اقتصاد شهری، جغرافیا و … می باشد) طبیعتاً باید بهترین و مرتبط ترین تخصص، مورد نیاز تلقی شود که اگر با تجربه کافی همراه شود قطعا از اثرگذاری بسیار بهتری برخوردار خواهد شد.

حداقل انتظار مردم فهیم شهر امیدیه از منتخبان خود انتخاب شهرداری با تخصص مرتبط و تعهد می باشد و توجه به این نکته که فرایند این انتخاب بسیار شفاف و در اتاق های به اصطلاح شیشه ای صورت پذیرد و از جلسات شبانه و غیر رسمی و دخالت گاه و بیگاه گروههای فشار( چهرهای سیاسی، احزاب، فعالین اقتصادی و …) در این پروسه جداً پرهیز گردد که در غیر این صورت صراحتاً عرض میکنم این مساله باعث عدم ورود متخصصین و صاحب نظران توانمند و وابستگی شدید شخص شهردار و بروز مشکلات خاص، خواهد شد!!!

دوستان عزیز منتخب شورای شهر؛ مسائل، بحران ها و چالش های پیش رو در شهر امیدیه دیگر فرصت آزمون و خطا را از مدیریت شهری گرفته و با توجه به کمبود منابع دیگر جای اشتباهی وجود ندارد.
لذا امیدواریم در این دوره با یک انتخاب مناسب و شایسته، اعضای محترم شورای شهر نقطه عطفی در مدیریت شهر امیدیه بوجود آورند.

با توجه به ترکیب جدید اعضای شورای شهر متشکل از افراد باتجربه، جوان و تحصیل کرده که عناوینی و القابی نظیر استاد، دکتر، مهندس، معلم و غیره را یدک می کشند انتظار می رود در این دوره و برای اولین بار یک شهرساز مجرب و متعهد (یا تخصص های مرتبط) را به عنوان ناخدای کشتی شهرداری در این دریای متلاطم انتخاب نمایند.

این امر میتواند اولین گام استوار در جهت پاسخ به اعتماد مردم ولایت مدار و رنج کشیده از کمبود ها و کاستی های زیرساختی این شهر نفت خیز باشد.
– حجت بهمئی کارشناس مسائل شهری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *