روحانی نماد سعه صدر است نه بنی صدر

خورنا- کسانی که به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دوقطبی سازی کشور بی توجه هستند نمادی از بنی صدر هستند نه دکتر روحانی که دولت خود را متعلق به تمام مردم کشور میداند و خود را رئیس جمهور صد در صدی معرفی میکند.

مقام معظم رهبری همواره بر وحدت کشور در برابر دشمنان خارجی و مشکلات داخلی تاکید فرموده اند و نسبت به خسران غیرقابل جبران ناشی از دوقطبی سازی کشور مرتبا هشدار داده اند اما متاسفانه عده ی قلیلی بی توجه به این فرمایشات آگاهانه و دلسوزانه در عوض حمایت از دولت رسمی کشور در جهت تخریب و ضربه زدن به آن تلاش میکنند.

رهبر انقلاب مانند پدری دلسوز برای کشور هرکجا که لازم باشد مسئولان کشور را با نقد سازنده خود هدایت میکنند اما عده ای قلیل در عوض انتقادات سازنده در جهت شناساندن نقاط ضعف دولت با انتقادات سوزنده در جهت تخریب دولت رسمی کشور تلاش کرده و دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی را دل شاد و امیدوار میسازند.

در روز جهانی قدس که با تدبیر امام راحل برای وحدت مسلمانان و تمامی آزادگان جهان در برابر مستکبران جهانی بنا شده بود عده ای قلیل با اهانت به رئیس جمهور محترم سوژه ای ناب دست رسانه های معاند دادند تا شکوه و عظمت راهپیمایی ملت ایران به حاشیه کشیده شود متاسفانه باید گفت این افراد نه تنها کشور که ظاهرا قصد دوقطبی سازی جهان اسلام را در برابر مستکبران جهانی داشتند.

ملت وفادار و شریف ایران به فرمایش مقام معظم رهبری در مسائل حیاتی کشور آتش به اختیار بوده و نسبت به کسانی که قصد سوراخ کردن کشتی مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی به وسیله تفرقه و دو قطبی سازی کشور را دارند آتش به اختیارند و قطعا جواب سختی به این افراد بی خرد خواهند داد.

نقدسازنده یکی از بهترین کمکها در جهت اصلاح امور است که همواره از سوی افراد دلسوز انجام میشود البته در کنار نقد و انتقادات باید نقاط مثبت نیز مورد تشویق واقع شود تا دولت نسبت به عملکرد مثبت خود دلگرم و نسبت به ضعف های خود پیگیر شده و در جهت رفع آنها اقدام نماید.

متاسفانه برخی از رسانه ها دائما در حال انتقاد به عملکرد دولت هستند و ظاهر دولت یازدهم هیچ عملکرد مثبتی نداشته است گویی که یا فعالیت نکرده یا فعالیتهایش در جهت تخریب کشور و منافع ملی بوده است و ظاهرا سایر مسئولان غیردولتی عملکردشان خنثی بوده چون نه تمجید میشود از فعالیتهایشان و نه انتقاد.

مثلا در امر نوسازی ناوگان هوایی کشور بعد از گذشت سه دهه که سبب جذب سرمایه گذار و امنیت پروازی مردم کشور میشود برخی از رسانه ها در عوض حمایت و تشویق به یکسری انتقادات عجیب رو آوردند گویی که آنان از دلهره مسافران هوایی و رتبه پایین سطح ایمنی پرواز کشور در جهان بی اطلاع هستند.

همچنین برخی افراد در بزنگاههای مهمی مانند حادثه تروریستی اخیر که تمام جریانات و جناح های سیاسی و اقشار مختلف مردم کشور بر وحدت تاکید میکردند قصد بهره برداری سیاسی و ضربه زدن به دولت را داشتند و مرتبا در فضای مجازی اعلام میکردند روحانی، ظریف را برای مذاکره با تروریستها به ساختمان مجلس شورای اسلامی بفرست.

حقیت آن است که تمام هموطنان یک کشور منافع و تهدیدات مشترک با یکدیگر دارند و بعد از اتمام زمان انتخابات همه باید درک کنند که رقابتها به پایان رسیده و باید فصل جدیدی از رفاقتها شروع شود زیرا پیروزی دولت منتخب ملت پیروزی تمام کشور و مردم خواهد بود.

فرض کنید که در بازیهای مقدماتی جام جهانی فوتبال میان بازیکنان ملی پوش استقلالی و پرسپولیسی اختلاف بود و چون تعداد حاضران از افراد یک تیم لیگ برتری کشور بیشتر بود تیم لیگ برتری دیگر بی رمق بازی کرده و دائما بجای عملکرد مناسب خود در زمین عرصه را برای فعالیت تیم مقابل خالی میگذاشتند تا مبادا پیروزی و موفقیت به نام آن تیم لیگ برتری داخل کشور تمام شود.آیا در چنین حالتی این صعود مقتدرانه به جام جهانی و پیروزی دلنشین برای تیم ملی فوتبال رقم میخورد؟

یا آنکه نیروهای مومن و جان بر کف اطلاعاتی و امنیتی و همچنین نیروهای امدادی کشور در مواجه با یک حادثه قبل از نجات جان هموطنان ابتدا از آنان میپرسیدند که در فلان انتخابات به چه کسی رای داده اند و چنان چه رای و نظرشان با یکدیگر یکی بود قبول میکردند تا آنان را نجات دهند در غیر اینصورت نجات جان آن افراد برایشان بی اهمیت شده و برای آن تلاش نمیکردند.

باید قبول کنیم که ابعاد ملی کشور نیز مانند دو مثال مطرح شده فوق است و باید مردم با تمام تفکرات جناحی و سیاسی خود در جهت حل بحرانها و مشکلات در کنار مسئولان کشور ایستاده و در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند و بدیهی است که توفیقات حاصله به نام تمام کشورثبت خواهد شد.

منتقدان دلسوز دولت باید در انتقاد خود همواره بر رعایت انصاف که توسط ائمه معصوم(ع) مورد تاکیده بوده توجه کنند و در کنار دولت رسمی کشور بایستند نه در مقابلش.

همچنین حل معضلات و مشکلات کشور نیاز به همدلی و همراهی تمام مسئولان کشور و قوا دارد لذا باید در جهت نقد به این مسئله نیز توجه شود و عملمرد تمام مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

یادداشت از نوید خواجه حسینی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس مردم مطالباتی ازروحانی داشتندکه او حالاحرف مردم رامیزند اینکه بابنی صدر مقایسه می شود یعنی او هم آن وقت اینطور بوده ؟ شما اشکال بنی صدر را در چه میدانید .
  • جعفر عالی بود درود بر جوان شایسته خوزستان