در گفتگو با ایرج ویسی شیخ رباط عضو شورای منطقه جریک : منطقه محروم جریک و مشکلات لاینحل آن

میثاق حاجتی/خورنا: منطقه جریک در۲۰ کیلومتری شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد ،درکناردریاچه سد کارون ودارای قریب هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است.که شوربختانه کشت در این اراضی بصورت دیم و کاملا سنتی انجام می گیرد.


جاده ارتباطی این منطقه به مرکز شهرستان مسجدسلیمان از سال ۱۳۵۶ شروع بکار کرده است و تا به امروز این مسیر ۲۰ کیلومتری بعد از قریب ۴۰ سال کار و حضور پیمانکاران متعددی و تخصیص اعتبارات سازمان ها و اداراتی همچون جهاد کشاورزی،امورعشایر،اداره راه و ترابری (شهرسازی) و شرکت نفت و گاز منطقه مسجدسلیمان…متاسفانه درحد مسیر شکافی و صعب العبور است .
مسئولین و نمایندگان مجلس یکی پس از دیگری می آمدند و وعده هایی می دادند لذا زمان می گذشت و جاده همچنان بلاتکلیف باقی می ماند
یکی دیگر از معماهای این پروژه یا بهتر است به زبان عامیانه بگوییم نون دونی مسئولین  این است که هرموقع سراغی از این پروژه بگیرید با بارقه امید مواجهه می شویم و می گویند فلان مبلغ بودجه آنهم درحد کلان برای این پروژه در نظر گرفته و در آینده ای نچندان دور احداث و به اتمام خواهد رسید که با همین وعده های تکراری به ۴۰ سال بلاتکلیفی جاده وآوره گی اهالی منطقه جریک انجامید .

منطقه ای که روزگاری نسبت به وسعت ان پرجمعیت ترین جامعه روستایی و عشایری بود سالیان سال شاهد کوچ اجباری این مردم هستیم .
یکی دیگر از حق کشی های مردم این منطقه تقسیمات کشوری ده سال اخیر و خروج جریک از بخش مرکزی به بخش گلگیر است
یعنی مردم این منطقه ۲۰ کیلومتر تا مسجدسلیمان می آیند و مجددا جهت بعضی کارهای وابسته به بخش ۵۰ کیلومتر دیگر به سمت گلگیر می روند .
که هیچ گونه توجیح منطقی برای مردم این خطه دراین راستا وجود ندارد.
✔نبود بهداری مناسب و عدم استقرارتیم پزشکی در منطقه و نبود خانه بهداشت درخیلی از روستاهای این منطقه از دیگر مشکلات مردم این منطقه میباشد.
✔از مشکلات جاده،تقسیمات کشوری و بهداشت که بگذریم .

✔ نبود مدارس دخترانه
✔عدم توجه اداره منابع طبیعی به طبیعت وخصوصا اشجار منطقه
✔عدم توجه و کار کارشناسی اداره جهاد نسبت به بخش کشاورزی
✔عدم توجه و پیگیری اداره میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به حفاری های غیر مجاز سوداگران فرهنگی و هیچ گونه اقدامی در حفظ اماکن مذهبی و مکان های باستانی وعدم سرمایه گذاری جهت جذب گردشگری
وسایر مشکلات عدیده …
اهالی این منطقه عاجزانه از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و جناب فرماندار تلاشگر ونماینده شایسته دولت تدبیر و امید خواستار پیگیری و رفع مشکلات منطقه جریک هستند
پیشاپیش از حسن توجه و هرگونه همکاری کمال تشکر را دارد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *