در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان؛

استاندار خوزستان: باید خوزستان را به کارگاهی بزرگ برای پروژه های عمرانی تبدیل کنیم

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان اظهار کرد: اهتمام و تلاش برای مشخص شدن هر چه سریعتر وضعیت طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها می‌تواند در توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر آن مناطق به عنوان بیس و پایه اصلی آن تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان سالها ب‍وده که بسیاری از طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها همینطور به حال خود رها شده و هیچ تصمیم گیری منسجمی در مورد آنها لحاظ نمی‌شد. بطور مثال طرح جامع و تفصیلی شهر اهواز پیش از تصویب حول و حوش ۹ سال بلاتکلیف مانده بود که توانستیم چندی پیش با تصویب طرح آن در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تا حدی به وضعیت آن سر و سامان دهیم.

شریعتی گفت: همانطور که استحضار دارید امسال اعتباری که به استان داده میشود نسبت به سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده که امیدواریم با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیز با نظارت سازمان و بودجه، پروژه‌های عمرانی هر چه سریعتر عملیاتی شده تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد‌.

استاندار خوزستان افزود: تاکید می‌کنم که طرح‌هایی که توجیه‌دار و مهم و موثرند هر چه سریعتر به شورای برنامه‌ریزی استان معرفی و شورای برنامه‌ریزی استان هم از طریق ارتباط با فرمانداران به عنوان مسئولین کمیته برنامه‌ریزی شهرستانها با سرعت، کارهای لازم در استفاده از آنها را انجام داده، زیرا باید خوزستان را به کارگاهی بزرگ برای پروژه‌های عمرانی تبدیل کنیم.

شریعتی با تائید وضعیت استحکام نه چندان مناسب مدارس مناطق شمالی استان در برابر زلزله گفت: طبق فرمایشات نماینده مسجدسلیمان و براساس آماری که از نوسازی مدارس گرفته‌ام مدارس ما در مناطق شمالی استان که پاشنه زاگرس است، به هیچ‌عنوان از لحاظ استحکام در برابر زلزله وضعیت مطلوبی را ندارند باید حتما این عقب افتادگی را در اسرع وقت جبران و با استحکام سازی مدارس آن مناطق٬ ضریب خطر را در آنها به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم که با توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در همه زمینه‌های خدماتی، رفاهی، درمانی و غیره انشاالله به سمت عدالت بیشتر و رفع نیازها و کمبودات مناطق استان گام برداریم.