تصمیمات یک شبه آب سردی بر تلاش یکساله نفرات برتر کنکور ارشد مدیریت امور شهری

خورنا -جمعی از داوطلبان رشته مدیریت امور شهری کد ۱۱۴۸ با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به جناب آقای دکتر زاهدی، ریاست محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، خواهان رسیدگی ایشان در موضوع حذف ناگهانی و بدون اطلاع قبلی این رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد، شده‌اند. محتوی این نامه سرگشاده که در پایگاه خبری خورنا به چاپ رسیده است بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب آقای دکتر زاهدی
ریاست محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

جناب آقای دکتر زاهدی ریاست محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی لازم است به استحضار رسانده شود که دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران در اقدامی‌ عجیب و بدون اطلاع قبلی به داوطلبان، پذیرش رشته مدیریت امور شهری کد ۱۱۴۸را در این دانشکده حذف کرده است.
تغییرات گسترده و ناگهانی در نحوه برگزاری و سنجش آزمون کد رشته ۱۱۴۸ در مقطع کارشناسی ارشد تحت عنوان مدیریت کسب و کار موجب نارضایتی و هدر رفتن زحمات و برنامه‌ریزی داوطلبان این کد رشته شده است که شرح این تغییرات به صورت مختصر به صورت موردی در ذیل آورده شده است:
۱. اعلام حذف رشتۀ مدیریت اجرایی از سوی سازمان سنجش در دی ماه (پس از ماه‌ها تلاش داوطلبان جهت کسب آمادگی برای شرکت در این رشته).
۲. پس از اعتراضات گستردۀ داوطلبان به حذف رشتۀ مدیریت اجرایی، سازمان سنجش دست به تغییری غیرعلمی زد و دو رشتۀ مدیریت کسب و کار و مدیریت اجرایی را ادغام کرد.
۳. اطلاعیه سازمان سنجش برای اضافه کردن ظرفیت رشتۀ مدیریت اجرایی به ظرفیت‌های سابق مدیریت کسب و کار و اعمال شیوۀ ترازبندی علمی برای مقایسه این دو گروه در یک آزمون با درس‌های متفاوت که به صورت انتخابی (و بدون تفاوت و داشتن هیچ‌گونه برتری نسبی) داوطلبان یکی از بسته درس‌ها را می‌بایست پاسخ می‌دادند.
۴. فقدان وجود مکانیزم مناسب برای سنجش این دو گروه داوطلبان، که منجر به از بین رفتن فضای رقابتی عادلانه شد.
۵. با توجه به عدم شفافیت این مکانیزم بخشی از داوطلبانی که به هدف قبولی در رشته مدیریت اجرایی دانشگاه تهران بودند با انگیزه افزایش شانس قبولی خود در دانشگاه تهران به جهت اعتبار بالای این دانشگاه به رشته مدیریت امور شهری این دانشگاه گرایش پیدا کردند.
۶. با توجه به اینکه کنکور رشته مدیریت کسب و کار با مدیریت امور شهری به جز دفترچه دوم (زبان انگلیسی) همانند بود لذا جمعی از داوطلبان به انگیزه قبولی در رشته مدیریت امور شهری دانشگاه تهران، دفترچه این رشته را پاسخ دادند .
۷.در کمال بهت و حیرت خصوصا برای رتبه های برتر رشته مدیریت شهری ۱۱۴۸، در دفترچه منتشر شده انتخاب رشته ، پذیرش رشته مدیریت امور شهری دانشگاه تهران (دانشکده مدیریت اصلی این دانشگاه) به طور کامل حذف شده است و داوطلبانی که سر جلسه کنکور به جای دفترچه مدیریت کسب و کار ، دفترچه زبان انگلیسی مدیریت امور شهری را به هدف قبولی در دانشگاه تهران پاسخ داده بودند به شدت متضرر شدند. حال آنکه اگر از قبل اطلاع رسانی صورت میگرفت که دانشکده مدیریت دانشگاه تهران پذیریشی در رشته مدیریت امور شهری کد ۱۱۴۸ ندارد این داوطلبان به جای پاسخگویی به دفترچه زبان این رشته با پاسخ دادن به دفترچه زبان رشته کسب و کار شانس قبولی خود را در رشته کسب و کار افزایش میدادند .
بر اساس قانون و ارای مربوط، هرگونه تغییر در نحوه سنجش و اجرای آن بایستی یک سال زودتر به اطلاع داوطلبان برسد، تا آنان بتوانند با علم به تغییرات برای آینده خود تصمیم‌گیری نمایند و تغییرات با گستردگی بالا مخالف قوانین و ضوابط بوده و می‌باشد.
پیگیری و اعتراضات گسترده داوطلبان این آزمون با رتبه‌های برتر و قابل توجه، بدون پاسخ مناسب مانده و هیچ سازمان و نهادی پاسخگو نیست.
با توجه به موارد اشاره شده که خلاصه‌ای از اقدامات ناعادلانه در حق داوطلبان این کد رشته بوده است، از جنابعالی عاجزانه تقاضا داریم در جهت تحقق حقوق این داوطلبان که از جوانان پرتلاش میهن عزیزمان هستند عنایت فرمایید و با بررسی های لازم از تضییع حق داوطلبان جلوگیری فرمایید . لازم به ذکر است اصلی‌ترین خواسته داوطلبان رشته مدیریت امور شهری در حال حاضر، بازگشت پذیرش دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است که امسال برخلاف سالیان گذشته آن هم بدون اطلاع قبلی حذف شده ، می‌باشد .
در پایان از طرف همه داوطلبان این رشته برای حضرتعالی خیر و برکت، از جانب خدای متعال خواستاریم…والسلام

با کمال احترام داوطلبان کد رشته ۱۱۴۸ مقطع ارشد