نماینده اتاق اصناف ایران در بندر ماهشهر:

احیای وزارت بازرگانی عاقلانه است / کار اصناف در چند سال اخیر لنگ مانده است

نماینده اتاق اصناف ایران در بندر ماهشهر گفت: احیای وزارت بازرگانی به دلیل تفکیک وظایف کار عاقلانه ای خواهد بود و با تشکیل مجدد آن رسیدگی به امور بهتر خواهد شد.

خورنا – لطف اله اصلاحیان  با بیان اینکه در نبود وزرات بازرگانی، کار اصناف در چند سال گذشته به دلیل سردرگمی لنگ مانده است، افزود: اگر جداسازی انجام شود و وزارتخانه‌ها به صورت مستقل کار کنند، برای توسعه کشور مطلوب است و کارها با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به سیاست تحریم و ضعف در مدیریت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بخش تولید کشور آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شد.

وی گفت: ادغام دستگاه‌های سیاستگذار و پشتیبان تولید و تجارت می‌توانست آثار مثبت فراوانی داشته باشد اما فراهم نبودن زمینه،‌ بستر و الزامات مورد نیاز برای ادغام اثربخش عاملی بود که منجر به ناکارآمدی این تصمیم شد؛ لذا ضروری است قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم جدید آسیب­شناسی ادغام به‌طور کامل انجام شود تا از تکرار تصمیمات نامناسب جلوگیری شود.

اصلاحیان اظهار کرد: با ادغام این وازرتخانه اهدافی که مدنظر بود و انتظارتی که بخش های مختلف داشتند ، برآورده نشد و در حوزه اصناف کارها لنگ ماند؛ به این دلیل که این وزارتخانه بیشتر تمایل به صنعت داشت و دغدغه های اصناف خیلی دیده نشد که امید داریم با تفکیک این وزارتخانه و احیای مجدد وزارت بازرگانی شاخص های اقتصادی کشور بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه با تحرک تولید و تجارت کشور به‌ عنوان بخش واقعی اقتصاد، زمینه تحرک بخش‌های دیگر نیز فراهم می­شود، افزود: البته این اهداف تنها در صورتی قابل تحقق بود که تولید و تجارت در کنار یکدیگر و به‌عنوان مکمل هم مورد توجه قرار بگیرند و از ظرفیت‌های این دو بخش استفاده کامل شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • موسوی اظهارات بسیار غیرکارشناسی است؟ لطفا از افراد باسواد استفاده بفرمائید
  • سیما واقعا که اینو چه به اظهارنظر