دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر خبر داد

کمک ۵٫۸۸۰ میلیارد ریالی به خانواده زندانیان بندر ماهشهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر گفت: سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 880 میلیون ریال جمع‌آوری و به خانواده زندانیان این شهرستان کمک شد.

خورنا – علیرضا آقاجری ظهر امروز در جلسه مجمع سالیانه انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان اظهار کرد: زندانی شدن مجرمان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده‌های آنان و جامعه وارد کند و باعث افزایش تکدی‌گری، فروش مواد مخدر و … شود.

وی ادامه داد: به همین سبب باید با راهکارهای مناسب از وارد آمدن آسیب به خانواده زندانیان جلوگیری به عمل آورد که خوشبختانه در شهرستان بندر ماهشهر اقدامات بسیار خوبی در این راستا توسط انجمن حمایت از زندانیان صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال توسط این انجمن جمع‌آوری و به خانواده زندانیان کمک شد.

آقاجری افزود: از این مبلغ، بالغ بر ۲ میلیارد ریال در قالب کمک مستمری، اجاره مسکن، ازدواج، جهیزیه، کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بهداشت و درمان، تحصیلی و آموزشی به خانواده زندانیان کمک صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال نیز کمک به زندانیان بی‌بضاعت در قالب بهداشت و درمان و دستمزد و خرید ملزومات مورد نیاز و آزادی زندانی پرداخت شد. همچنین مبلغ ۱۸۹ میلیون و ۲۰۶ هزار ریال نیز در قالب ملزومات فرهنگی و هزینه پرداختی به زندان بندر ماهشهر کمک شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: علاوه بر موارد ذکر شده، کلاس‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی برای خانواده‌های زندانیان در طول سال و کلاس‌های آموزشی ۱۶ ساعته با موضوع پیشگیری از اعتیاد و طلاق برای یک صد خانواده برگزار شد.

آقاجری اظهار کرد: تمام هزینه‌های انجام شده از درآمدهای ثابت انجمن و کمک خیران است که با توجه به مشکلات فراوان خانواده‌ها نیاز است که انجمن و خانواده‌های مددجو بیش از پیش مورد مساعدت و کمک قرار بگیرند.

وی در پایان به کمک خیران حقوقی به انجمن حمایت از زندانیان بندر ماهشهر اشاره و اضافه کرد: از میان شرکت‌های پتروشیمی، پتروشیمی‌های مارون، رازی و امیرکبیر بیشترین کمک‌ها را به این انجمن داشته‌اند. همچنین شورای شهر و شهرداری بندر ماهشهر و شورای شهر و شهرداری چمران نیز کمک‌های خوبی در این زمینه کرده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *