رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛

نخستین کشتی گندم استان خوزستان به مقصد کشور عمان بارگیری شد

کیخسرو چنگلوایی: نخستین کشتی گندم استان خوزستان با ظرفیت ۳۰ هزار تن از بندرامام‌خمینی به مقصد کشور عمان بارگیری شده است.

خورنا|احمدرضارستمی: در دومین نشست کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: خوشبختانه همانطوری که قول داده شد و جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری هم در مراسمی که در استان خوزستان داشتند به آن اشاره کردند، نخستین کشتی گندم استان خوزستان با ظرفیت ۳۰ هزار تن از بندر امام‌خمینی به مقصد کشور عمان بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان امسال توانست برای ششمین سال پیاپی باردیگر رتبه اول تولید گندم را در کشور بدست آورد، ادامه داد: از آغاز فصل برداشت تاکنون در حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است که پیش‌بینی می‌شود از این مقدار، ۱۶۰ هزار تن به کشورهای خارجی از جمله عمان صادر شود.

چنگلوایی در ارتباط با بحث چغندر قند گفت: ۸۲ درصد سطح زیر کشت پاییزه چغندرقند کشور در استان خوزستان می‌باشد. خوشبختانه در سالجاری با ۶۷ درصد برداشتی که از مزارع استان بعمل آمده، در حال حاضر تولید استان به ۵۰۶ هزار تن رسیده است. در صورتی که سال گذشته ۳۸۶ هزار تن بوده و پیش‌بینی ما اینست که امسال بتوانیم این رقم را به ۷۵۰ هزار تن رسانده و تقریباً ۹۶ درصد افزایش محصول داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در ارتباط با دانه روغنی کلزا علیرغم همه مشکلات اقلیمی و شرایط نا‌مناسب بارندگی که امسال بود توانستیم ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته‌ باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: ۲۸ درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان که تقریباً برابر با یک سوم از ۱۰۹ پروژه اقتصاد مقاومتی خوزستان می‌باشد، مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است که انجام دهنده بیشتر این پروژه‌ها نیز بخش‌خصوصی است.