رئیس هلال احمر هفتکل:کارگاه آموزشی آشنایی با تب کریمه کنگو برگزار شد

قادر سبحانی|خورنا-رئیس جمعیت هلال احمر هفتکل گفت: در پی شیوع تب کریمه کنگو در برخی از استان‌ها، کارگاه آموزشی به منظور آشنایی با روش‌های پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

عباس سبحانی نسب اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو، بیماری مشترک بین انسان و دام است که در دام هیچ‌گونه علائم ظاهری و بالینی ندارد اما در انسان کُشنده است و توسط گزش کنه آلوده و تماس مستقیم انسان با ترشحات یا خون دام آلوده بوجود  می‌آید.

وی افزود: هدف از این کارگاه آموزشی آشنایی اعضای جوانان و داوطلبان با این بیماری بود زیرا تب کریمه کنگو از آنجا که جزو بیمارهای مشترک دام و انسان محسوب می شود، با شروع فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌های ناقل سرایت می کند.

رییس جمعیت هلال احمر هفتکل با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی افراد در معرض خطر، برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تصریح کرد: دام هایی که از پاکستان به‌ صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند بیشتر از دام‌های ایران به انواع بیماری ها از جمله بیماری تب کنگو مبتلا هستند، اما بااین ‌حال تب کنگو هم‌اکنون به‌عنوان بیماری بومی دام‌های ما نیز به شمار می‌رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *