اجرای طرح یکسان سازی پوشاک مدارس در خرمشهر

خورنا - عبدالحافظ عنبری در جلسه مشترک با مدیران مدارس شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح اکنون دو سال است در دست بررسی است و قرار است برای نخستین بار بحث پوشاک مدارس در خرمشهر ساماندهی شود و طرحی واحد برای البسه مدارس تعیین شود.

خورنا – عبدالحافظ عنبری در جلسه مشترک با مدیران مدارس شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح اکنون دو سال است در دست بررسی است و قرار است برای نخستین بار بحث پوشاک مدارس در خرمشهر ساماندهی شود و طرحی واحد برای البسه مدارس تعیین شود.

وی افزود: با توجه به وجود چهار دوره تحصیلی، طراحی هشت نوع لباس که شامل چهار طرح برای دانش آموزان پسر و چهار طرح برای دانش آموزان دختر است، انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پروش خرمشهر تشخیص هویت دانش آموزان و ساماندهی تولیدی های پوشاک را دو هدف اصلی اجرای این طرح اعلام کرد و توضیح داد: در سال های گذشته که مدارس با تولیدی ها به طور مستقیم وارد مذاکره می شدند نارضایتی های بسیاری از سوی مدارس، تولیدی ها و خانواده ها ایجاد می شد، که امسال در صدد هستیم با ساماندهی امور تحت نظارت آموزش و پرورش علاوه بر دست یابی به اهداف زیبا شناختی، باعث افزایش کیفیت و کاهش مشکلات برآییم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیرامون اجرایی شدن این طرح با اداره صنعت معدن تجارت و اتحادیه پوشاک شهرستان، افزود: در این جلسات برگزار شده آسیب های بررسی و نتیجه نهایی به دست آمد و مقرر شد برای سال تحصیلی پیش رو قرار داد با تولیدی های پوشاک در حضور نمایندگان اداره آموزش و پرورش و در محل این اداره انجام شود و در مقابل این مدیریت با مرکزیت انجمن اولیا ومربیان امور مربوط به تعهدات مالی و نظارت را پیگیری خواهد کرد.

عنبری در ادامه متذکر شد: طبق بخشنامه رسیده هرگونه عقد قرار داد میان مدارس و تولیدی پوشاک در سال جاری مجاز نیست و در مقابل برای افزایش رضایت مندی از عملکرد تولیدی ها، تولیدی هایی که به تعهدات خود از لحاظ مالی و نوع کیفیت عمل نکنند، از لیست تولیدی های طرف قرارداد آموزش و پرورش حذف خواهند شد.

وی در ادامه بر لزوم واگذاری کار به تولیدی های منطقه تاکید کرد و گفت: در شهرستان خرمشهر تولیدی ها بزرگی وجود دارد که به جای دریافت سفارش کار از شهرستان از شهرستان های همجوار سفارش کار دریافت می کنند که با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به تولید، باید هزینه کرد در تولیدی های داخلی با هدف توسعه شهرستان سرلوحه کارها قرار گیرد.

مدیر آموزش و پروش خرمشهر در پایان تاکید کرد که با اجرایی شدن این طرح فشار مالی اضافه ای بر خانواده ها تحمیل نخواهد شد و برعکس دانش آموزان می توان با بهترین شرایط به صلاح دید مدیر مدرسه، از پوشاکی با کیفیت و یک دست استفاده کنند.