دلیل ناکامی زنان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مسجدسلیمان به قلم ویکتوریا دقیقیان

میثاق حاجتی/خورنا:غیور زنان بختیاری از دیر باز همواره پا به پای مردان در همه عرصه های سیاسی – اجتماعی و فرهنگی حضور فعال داشته و گاهی در چالش ها و تنگناها و نا ملایمات اجتماعی از مردان ، نیز گوی سبقت ربوده اند .

و اما این بازی سیاسی که نام ش را انتخابات گذاشته اند ، گاهی آن قدر گستاخ و پرنیرنگ می شود که زنان بختیاری در چنین جایگاه هایی ، قطعاً ، پذیرفته نخواهند شد ، و این بازی را از قبل می توان پیش بینی کرد .

در هیچ دوره ای از شورای شهر مطالبات زنان مورد توجه قرار گرفته نشده ست نماینده ای نداشتیم که درد دل ما را به زبان بیاورد ، چون اعضای شورای شهر هم جنس ما نبودند مشکلات ما را کسی نتوانست درک کندو شاید بهتر بگویم ؛ ما را نا دیده گرفتند .

آن قدر در کش و قوس معاملات مالی ، جلسات پنهانی و قرار دادهای آن چنانی ، غرق بودند که نیمی از جامعه ای که به آن ها رأی داده بودند را ندیدند .

تعجب من از این ست که چه گونه بعد از پایان کار که به خانه های شان بر می گشتند ، به صورت همسران خود نگاه می کردند . مطالبه زنان ، مطالبه مالی و آسفالت و رفع سد معابر و غیره نیست .
مطالبه زنان ، مطالبه فرهنگی ، مطالبه حق شهروندی ست .
اگر بناست که مردان در شورا باشند ، پس مردان هم به آن ها رأی دهند و هیچ انتظاری از نیم دیگر جامعه ، فرمانروایان مطلق ، زنان ، نداشته باشند . اما نه این که زنان نتوانستند . بلکه اکثر آنان ، توانا بودند و با پتانسیل خود به میدان مبارزه انتخاباتی آمدند .جز زن ی که با پشتوانه و تکیه به دیگری قصد ورود به شورا را داشته ، بقیه زنان هم شهری من پاک و خالصانه تبلیغ کردند و مظلومانه مورد هجوم دلالان انتخاباتی قرار گرفتند و ناکام ماندند.
وقتی از چند حوزه انتخابات ی دیدن کردم و دلالان را دیدم که در گوشی و یا در ملع عام التماس می کردند که از فلان کس حمایت کنید ،متأسف شدم و یا در بیرون حوزه های دیگر افرادی ی را دیدم که از مردم درخواست رأی داشتند .
زنان ی که در شورای پنجم کاندید شده بودند ، اکثراً تحصیل کرده ، توانمند و با وجه اجتماعی خوب بودند و همان گونه که در تبلیغات شان شاهد رعایت اصول شهروندی بودیم ، در متینگ های آن ها کسی را تخریب نکردند . عدالت و دفاع از حقوق دیگران را سر لوحه کارشان قرار داده بودند و … و شاید همین باعث ناکامی آن ها گردیده بود .
اما مطالبات بانوان شهرم ؛ راه اندازی فضاهای فرهنگی ، ورزشی ، تفریحی خاص آن هاست . به کارگیری زنان تحصیل کرده و کار آمد در سیستم های اداری و مراکز آموزشی و … می باشد.
به منتخبین عزیز شورای شهر مسجدسلیمان اعلام می کنیم ، اگر در انتخاباتِ نا برابر فرصت را از ما گرفتید ، اما یقین داشته باشید که از مطالبات خود صرف نظر نخواهیم کرد به امید روزی که بانوان فرهیخته و توانمند سرزمین محروم مسجدسلیمان نقش مهمی در اداره امور شهر خود داشته باشند .
ویکتوریا دقیقیان
مدیریت کمپین زنان بختیاری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علیرضا بهادری بیاید برای یکبار هم شده شوراها و نماینده پست های بالاتر را به زنان بسپارید شاید صبح دولتمان بدمد البته نه از جنس وزیر بهداشت دوره احمدی نژاد و معاون رییس جمهور خانم ابتکار