بیانیه باشگاه فرهنگی ورزشی بختیاری:چگونه بخش خصوصی را وارد فوتبال کنیم


فیروز بیگلری / خورنا،باشگاه بختیاری ، پلی مستحکم برای همبستگی اقوام در وزرش ایران
امروزه فوتبال به عنوان یک پدیده جهان شمول ، مرزها را در نوردیده و بسان یک دهکده ، تمام مردم جهان ، اعم از هر نژاد و قوم ، دین و مذهب و رنگ و پوست و زبانی را دور هم جمع کرده ، تا همگان در راستای یکدیگر و یک کار با هدف و با شور و شوق هرچه بیشتر به هم نزدیک گرداند .
فوتبال زبان مشترک ملت هاست زبانی فارغ از تمامی دلبستگی های قومی و نژادی ، دینی و زبانی ، شکل و رنگ پوست و چه زبانی زیبا تر از فوتبال که این توان و قدرت را دارد تا چنین معجزه ای را رقم بزند .
آیا انتخاب نام برای باشگاهی که خود را مقید و پایبند به ویژگی و خصوصیات فوق می بیند . در حیطه اختیار و وظیفه ی موسس و سرمایه گذاران نیست ؟ این باشگاه که توسط بخش خصوصی و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در حالی که امروزه کمتر کسی راغب به هزینه تشکیل باشگاه داری ورزشی در بخش خصوصی نیست ، اما هنوز انسان های عاشق درمهد فوتبال ایران و خوزستان بزرگ ، که هنوز تاوان جنگ هشت ساله را می دهد ، پیدا می شوند تا با هزینه سرسام آوری که بسیاری از باشگاه های دولتی نیز از زیر بار آن شانه خالی می کنند، برای شادی و پرکردن اوقات فراغت بچه های خوزستان از هر قوم و نژاد و فقط به عشق آنها که همواره فوتبال در خون شان جاری است ، تاسیس باشگاهی بنام بختیاری بنا نهاده اند و از همان نوعی که در استان فارس بنام قشقایی تشکیل شده و مردم و هواداران زیادی را راهی ورزشگاهها کرده است و بسیاری از بزهکاری ها و تبهکاری ها را کاهش داده و ساعت ها به عشق آن ، شور و شوق و شعف وارد جامعه نموده است . حال این باشگاه که نامش بختیاری است ، مانند همه باشگاهها بدنبال انتخاب بهترین و شایسته ترین درسطح خوزستان و کشور خواهد بود و هدف از تشکیل آن علاقه فردی و فرصت پیش آمده مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی است و هیچ تعلق خاطری نسبت به فرد یا گروه یا جریان خاصی نخواهد داشت .
بخش خصوصی که برای چنین باشگاهی وقت و اعتبار فردی و گروهی خود را هزینه می کند ، آیا حق دارد که نام تیمش را انتخاب نماید ؟ آن هم نامی که در تاریخ ایران همواره مترادف باعشق ، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثارگری و همگرایی ملی بوده است. این انتخاب نام صرفاً یک سلیقه و علاقه ی عاطفی نسبت به هویت فردی و اجتماعی بنیانگذاران می باشد و هرگونه برداشت واگرایانه از این اقدام ، اخلاقی و پسندیده نبوده و نخواهد بود. اداره کل ورزش خوزستان برای ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در ورزش و بویژه فوتبال می بایست مجدانه این بستر را فراهم و تسهیل کند تا حساسیت عده ای اندک را به سمت یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی و تحقق اهداف باشگاه بختیاری و ورزش خوزستان هدایت نماید . اگر حساسیت روی نام است ،هم اکنون تیمی بنام قشقایی در فوتبال کشور فعالیت می کند و مشکلی هم پیش نیامده ، اما اگردر استانی دیگر نام باشگاهی بختیاری باشد ، اذهان به طرف دیگری سوق داده می شود ؟ گفته شد که فوتبال زبان مشترک مردم دنیاست و خوزستان نیز از آن قاعده مستثنی نیست .
در پایان از مسؤلین محترم ورزش استان انتظار می رود برای جذب بخش خصوصی و تشویق و ترغیب آنها در جهت سرمایه گذاری در ورزش خوزستان ، باعث دلگرمی عزیزانی شوند که مخلصانه برای رشد و ترقی و پیشرفت ورزش استان، قدم در عرصه این ورزش پر مخاطره نهاده اند و منتظر حمایت دیگر بخش های اجرایی استان هستند ؛ حمایت های خود را دریغ ندارند .
امیدوارم همگان با درک حسن نیت متقابل مشوق فرزندان استان برای اعتلای ورزش خوزستان باشند.
محمدرادمهر
بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه فرهنگی ورزشی بختیاری