نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان:

امکان تغییر نتایج انتخابات شورای شهر حوزه انتخابیه‌ام وجود دارد/ هیأت نظارت مرکزی با بازنگری در انتخابات شورای شهر حوزه انتخابیه‌ام موافقت کرد

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیأت نظارت مرکزی با بازنگری در انتخابات شورای شهر حوزه انتخابیه‌ام موافقت کرد، گفت: امکان تغییر نتایج انتخابات شورای شهر حوزه انتخابیه‌ام وجود دارد.

علی گلمرادی امروز در گفت‌وگو با خورنا در ماهشهر اظهار کرد: فرآیند انتخابات شورای شهر و روستا یک فرآیند قانونی و تعریف شده است و در واقع برگزاری آن توسط هیأت اجرایی و نظارت انجام می‌شود. در بُعد نظارتی نیز مجلس نفرات خود را در شهرستان‌ها معرفی می‌کند و در استان هم هیأت نظارت بر اساس نظر مجمع نمایندگان انتخاب می‌شوند و در کشور هم براساس رأی مجلس هیأت نظارت مرکزی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مسؤولیت تعریف شده مجلس بر عهده افراد و نمایندگان منتخب گذاشته می‌شود و عملاً سایر نمایندگان در این فرآیند قانونی مسؤولیتی ندارند و آن نماینده‌های مشخص شده مسؤول پاسخگویی بوده اما نماینده‌ها معمولاً در دفاع از حق و حقوق شهروندان خود هم یک نظارت عالیه‌ای را انجام می‌دهند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان  در مجلس شورای اسلامی به حاشیه‌های پیش آمده در مورد انتخابات شورای شهر حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بر اساس فرآیند تعریف شده امکان بازنگری در انتخابات وجود دارد و ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام اسامی اصلی و علی‌البدل توسط فرماندار و رئیس هیأت اجرایی امکان اعتراض وجود دارد.

گلمرادی متذکر شد: این به این معنی است که اعلام تأیید می‌تواند تغییر پیدا کند، یعنی اگر اعتراض‌ها بررسی شد امکان تغییر وجود دارد، در استان هم دو روز مهلت اعتراض وجود دارد، اما این بررسی‌ها ۱۰ روز در استان طول بکشد و طی این ۱۰ روز مسأله‌ای محرز شود، پس از آن هم نظارت مرکزی می‌تواند دوباره ارزیابی و بررسی کند چرا که احتمال دارد در استان اعتراضی را نادیده بگیرند. این به این معنی است که تأیید نهایی انتخابات منوط به تأیید نهایی هیأت نظارت مرکزی است که بر عهده نمایندگان مجلس در مرکز است.

وی اضافه کرد: ما از روز نخست جلسات متعددی با معترضان داشتیم که بعضی جلسات با حضور فرماندار و برخی نیز بدون حضور وی و در قالب گروه‌های خاص و اجتماعی برگزار شد. دو روز گذشته دو جلسه نیز در امیدیه برگزار شد و حدود یک هفته پیش نیز جلسه‌ای با حضور فرماندار با معترضان بندر امامی برگزار شد. بنده از همان ابتدا پیگیر بودم و نامه‌ای هم به تاریخ ششم خرداد نوشتم و با توجه به اعتراض‌های مکرر موجود خواستار بازنگری در انتخابات شدم.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای درخواست بازنگری تحت هیچ فشاری نبوده‌ام، افزود: ما بر این باوریم که بازنگری کار خیلی سختی نیست، اگر نتیجه همین بود که شفاف‌سازی کرده‌ایم و کسانی که معترض هستند متوجه می‌شوند که اشتباهی شکل نگرفته و ما وظیفه داریم این شفافیت را ایجاد کنیم، اگر واقعاً مشکلی نیز وجود دارد حق و حقوق مردم است و باید احصا شود.

گلمرادی یادآور شد: برای درخواست بازنگری هیچ فشاری وجود نداشته و بنده در جایگاه حقوقی خود و بر اساس تکلیف قانونی، شرعی و اخلاقی این کار را انجام می‌دهم و کاری نیز به تفسیر و تحلیل عده‌ای ندارم که چه هست. کسانی که تا دیروز می‌گفتند چرا این درخواست انجام نمی‌شود امروز می‌گویند چرا انجام شده است.

وی تصریح کرد: ششم خردادماه نامه‌نگاری کردم، دو روز پیش نیز جلسه‌ای با تعدادی از اعضای هیأت نظارت مرکزی داشتم، دیروز نیز مذاکراتی در این رابطه انجام دادیم، موافقت شد که این بازنگری انجام شود، یعنی هنوز امکان بازنگری وجود دارد و امکان تغییر در نتایج نیز هست. امروز اگر محرز شود که کاندیدایی اشتباهاً حائز رأی محسوب شده و فرد دیگری رأی بالاتری داشته، این تغییر اعمال خواهد شد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا ۱۵ مردادماه شورای جدید رسمیت ندارد و تا آن زمان در مرحله انتخاب و گزینش هستیم و قانون‌گذار این اجازه را داده و این فرصت را در اختیار هیأت نظارت استان و مرکز قرار داده است. حتی اگر ۱۰ روز دیگر محرز شود که کاندیدایی به اشتباه رأی آورده و یا کاندیدایی به اشتباه از گردونه حذف شده اصلاحات لازم انجام خواهد شد. پیگیری‌های لازم در یک موعد بسیار خوب انجام شده و بزرسی‌ها و ارزیابی‌ها در استان در حال انجام است.

گلمرادی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم یک تشکر ویژه و خالصانه از اصحاب رسانه داشته باشم. همچنین از کاندیداهایی که ریسک کردند و می‌دانستند شانس آنها کمتر از ۱۰ درصد است و حضورشان باعث رونق و شکوه انتخابات شد و کار بزرگی انجام دادند تقدیر و تشکر می‌کنم. اعتراض این افراد نیز برای ما محترم است و باید به این اعتراض توجه کنیم که این توجه نیز صورت گرفته، اما من اعتقادم بر این است که این اعتراضات را باید بر اساس اصول دنبال می‌کردیم. از همان ابتدا نیز پیگیری‌ها را آغاز کردیم و هیچ کوتاهی در این راستا صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: از هیأت اجرایی شهرستان و استان و هیأت‌های نظارت شهرستان و استان و مرکزی نیز تشکر ویژه می‌کنم که با همکاری که انجام خواهند داد فضای مطلوب و همراه با آرامش در حوزه انتخابیه‌ام شکل می‌گیرد و این شایسته مردم است که ابهامات و التهابات موجود رفع و برطرف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • منصوری شهروند بندرامام خمینی باتشکر از پیگیری جناب آقای گلمرادی نماینده محترم مجلس .........
  • مخالف گلمرادی اگه راست میگفتی همون روزها که کسی را توی فرمانداری راه نمی دادند و جنابعالی گوشیت خاموش بود چندتا صندوق را بازشماری می کردی نه الان که هزار بلا میشه توی این دوهفته سر صندوقها اورد .....شما پیگیر صندوقهایی باش که ساعت ۱۲شب رای گیری تمام شده و صبح فردا ساعت ۷رسیدند فرمانداری .....