در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان؛

استاندار خوزستان: لازمه جذب حداکثری در بحث دفاع مقدس ایجاد نوآوری و پرهیز از کارهای تکراری است

خورنا|احمدرضارستمی: دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت ارتحال ملکوتی امام راحل(قدس‌سره) افزود: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را که در واقع زننده اولین جرقه طلیعه شروع مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی و استکبار جهانی بودند که در نهایت این نهال کاشته شده در بهمن ۱۳۵۷ با وقوع انقلاب شکوهند اسلامی به ثمر رسید.

وی در ادامه ییان کرد: انتظار است که اعضای کمیته‌های ستاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بصورت منظم و براساس یک برنامه زمان‌بندی شده، جلسات اولیه خود را در کمیته‌های مطبوع‌شان تشکیل داده و به جمع‌بندهایی دست یابند که در نهایت بتوانند به صورت مدون برنامه‌های خود را برای تصمیم گیری نهایی به ستاد کل استان ارائه دهند.

استاندار خوزستان در ادامه با یادآوری اینکه طرح‌های پژوهشی که تاکنون در حوزه دفاع مقدس انجام شده بسیار ارزشمند می‌باشند، توصیه کرد: تمامی دستگاههای اجرایی اسناد و مستندات خود را در رابطه با دوران مقدس را در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند تا انشاالله بشود مستند جامع‌ای را در این زمینه آماده کرد.

وی بیان کرد: در اواخر سال گذشته و اوایل امسال تصمیمی اتخاذ کردیم که بالغ بر ۱۴ یادمان دفاع مقدس را براساس شأن و ارزش معنوی این یادمانها مورد بازسازی و ترمیم قرار دهیم. بنابراین سالی سه تا چهار یادمان را در برنامه خود قرار داده‌ایم که تا ظرف چهار سال آینده تمامی آنها تکمیل، بازسازی و مورد ترمیم اساسی قرار گیرند و در این راستا معاونت محترم عمرانی استانداری و تیم ایشان مامور شده‌اند که در این مورد برآوردهای اعتباری مورد نیاز را انجام دهند.

شریعتی در ادامه یادآوری کرد: یادمان‌های دفاع مقدس علاوه بر مسائل معنوی به دلیل میزبانی سالانه کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور باید به امکانات و تجهیزات ویژه‌ای برای ارائه خدمات به زائران و سایر بازدیدکنندگان مجهز شود.

استاندار خوزستان در مورد بزرگداشت شهدای شاخص در سالجاری گفت: در این مورد حتما لازم است همه دستگاهها وظایف محوله را در این زمینه به نحو احسن انجام دهند تا بزرگداشتی باشکوه و در خور شأن این شهدا در سالجاری برگزار شود تا هم یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود و هم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به فرهنگ عمومی و غالب تبدیل شود که بی‌شک این یکی از نیازها امروز جامعه ما در این زمینه است .

وی با اعلام این خبر که مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول را چند روز پیش افتتاح کردیم در ادامه بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم در دیگر شهرهای استان، خصوصاً شهرهایی که بطور جدی درگیر جنگ و دفاع مقدس بودند همه این مراکز را یک به یک افتتاح و راه‌اندازی کنیم .

استاندار خوزستان ضمن ابراز امیدواری در ساخت هر چه سریعتر باغ‌ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: انشاءالله راه‌اندازی این باغ موزه بتواند در جهت شناساندن هر چه بیشتر خوزستان به عنوان نماد مقاومت و دفاع در طول جنگ‌ تحمیلی مفید باشد و نیز همچنین بتواند امکانات مناسبی را برای بازدیدکنندگان و پژوهشگران دفاع مقدس فراهم کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در بحث دفاع مقدس با پرهیز از کارهای تکراری و روتین، به سمت نوع‌آوری‌ها و کارهای خلاقانه و بدیع و تازه حرکت داشته باشیم تا انشاالله زمینه را برای جذب حداکثری اقشار مختلف اجتماع، خصوصا جوانان را فراهم کنیم.