دیدارسرمایه گذاران کشور لهستان با شهردار بندرماهشهر

سرمایه گذاران لهستانی با شهردار بندرماهشهر دیدار و در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های پسماند گفت و گو کردند.

خورنا – شهردار بندرماهشهر در این نشست که مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان ،  فرماندار شهرستان بندرماهشهر و  رییس شورای شهر رییس کمیسیون خدمات شهری شورا و تنی چند از کارشناسان استانداری و مدیران شهرداری نیز حضورداشتند اظهار داشت: این شهر برای سرمایه گذاری از قابلیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

کمایی افزود:  مدیریت پسماند واحداث  کارخانه بازیافت پسماندهای شهری از جمله پروژه های مهم شهرداری است که شرکت های بخش خصوصی داخلی و خارجی می توانند در این طرح ها سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان این که میزان پسماند تولیدی در بندرماهشهر بطور متوسط ۱۷۰ تن درروز پسماندهای تر وخشک وحدود ۸۰ تن نخاله ساختمانی است ادامه داد: احداث کارخانه بازیافت زباله از نیازهای اساسی این شهر است.

به گفته وی درحال حاضر پسماندهای شهری پس از مراحل تفکیک ، پسماندهای تر توسط سیمی تریلر به جایگاه دفن پسماند شهرداری واقع در کیلومتر ۱۲ محورماهشهر امیدیه انتقال ومراحل دفن بهداشتی صورت می گیرد وی تاکید کرد پسماندهای شهرهای بندرماهشهر، بندرامام و چمران با حجمی روزانه ۳۱۰ تن به این مکان منتقل می شود.

شهردار بندرماهشهر و رییس گروه ۴ مدیریت پسماند افزود : مطالعات طرح مدیریت پسماند منطقه ۴ باپیگیریهای شهرداری بندرماهشهر و باهمکاری دانشگاه جندی شاهپور اهواز انجام وبه تصویب کارگروه تخصصی مربوطه درپژوهشکده شهری وروستایی سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور رسیده است.

وی اظهار داشت: شهرداری بندرماهشهر از شرکت های خارجی وداخلی که قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارند با تمام توان حمایت و استقبال می کند.
وی با اعلام این که شرایط و بستر لازم برای همکاری و مشارکت سرمایه گذاران در طرح های خدماتی و تفریحی و تجاری مهیاست گفت: مشارکت و همکاری سرمایه گذاران در طرح های شهرداری علاوه بر توسعه و عمران شهر به ایجاد فرصت های جدید شغلی کمک خواهد کرد.

در این نشست راههای چگونگی همکاری گروه لهستانی با شهرداری بندرماهشهر ورییس گروه ۴ پسماند استان خوزستان در بحث مدیریت پسماند ها مورد بحث وبررسی قرارگرفت .

گفتنی است طبق منطقه بندی مدیریت پسماندهای استان خوزستان ، منطقه ۴  پسماند استان در بخش جنوب شرقی استان خوزستان شامل شهرهای بندرماهشهر، بندرامام خمینی (ره) ، چمران ، رامشیر، مشراگه ، امیدیه ،آقاجری ، بهبهان، جایزان ، سردشت زیدون ، هندیجان وشهر زهره با مرکزیت بندرماهشهر می باشد .