اطلاعیه مشترک دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان رامهرمز در خصوص حفظ شئون اسلامی و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان

به مناسبت حلول ماه ضیافت الله، ماه نزول قرآن و خودسازی، ضمن تبریک حلول این ماه اطلاعیه به شرح ذیل صادر گردید.

«شهر رمضان الهی منزل فیِ القرآن»

ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه خودسازی و استقامت و آرزوی توفیق در انجام فرایض و قبولی طاعات مؤمنان و توصیه به بهره‌گیری حداکثری از فیوضات این ماه عزیز، ضمن اعلام آمادگی برای ایفای نقش قانونی و شرعی خود در تأمین نظم و امنیت و ارائه خدمات قضایی و انتظامی به همشهریان عزیز برای رعایت آداب و شئون دینی و مذهبی ماه پرفیض رمضان مواردی را به شرح ذیل یادآوری می‌نماید، امید است در ماه مبارک رمضان امسال شهروندان گرامی بیش‌ازپیش شعائر دینی را موردتوجه قرار دهند.

۱ ـ روزه‌خواری ازنظر شرعی حرام و چنانچه در انظار عمومی صورت گیرد مطابق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ جرم بوده توجیهاً به ماده ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قابل‌تعقیب می‌باشد و معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نخواهد بود و انتظامی شهرستان با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد داشت.

۲ ـ متصدیان مراکز اقامتی (مهمان‌پذیرها)، رستوران‌های بین‌راهی، پایانه‌ها صرفاً برای مسافران خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی در ساعات روز با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت نمایند.

۳ ـ اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها در طول روزهای ماه رمضان فعالیتی نخواهند داشت و فقط می‌توانند از زمان اذان مغرب تا سحر برای ارائه خدمات به شهروندان فعال باشند.

۴ ـ از همه شهروندان خصوصاً رانندگان وسایل نقلیه عمومی و خصوصی انتظار می‌رود از تظاهر به روزه‌خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند در غیر این صورت برابر قانون جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران مؤمن هم شهرستانی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

«اللهم تقبل صیامنا»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *