تعویض آب استخر رامهرمز ضروری است

فرشید فرجی -خورنا منتخب شورای شهر رامهرمز بیان کرد: تعویض آب استخر رامهرمز ضروری است

 به گزارش خورنا علی آلبومرادی منتخب مردم در شورای اسلامی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس، اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان و گرایش بیشتر شهروندان به استفاده از استخرها و تفریحگاه‌های آبی، رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث شیوع بیماری‌های واگیردار و همچنین بیماری‌های پوستی و تنفسی می‌شود

وی ادامه داد: فعالیت بدنی ازجمله شنا سبب افزایش احساس شادی، خوب بودن و کاهش استرس، اضطراب و بهبود سیکل خواب و باعث بهبود عملکرد قلبی عروقی، افزایش استقامت عضلات، کاهش چربی و دیگر اثرات مثبت در بدن می‌شود. و از شنا می‌توان به‌عنوان درمان و باز توانی استفاده کرد به‌خصوص اگر آسیب‌دیدگی در قسمت پایین‌تر بدن باشد.

 منتخب شورای اسلامی شهر رامهرمز تصریح کرد: مهم‌ترین جز یک استخر پاک، آب آن است. مقدار کلری که در آب استخر وجود دارد، نمی‌تواند ایمنی لازم را در برابر تمام میکروب‌ها و انگل‌ها فراهم کند و همیشه باید بدانید که استخرهای عمومی و جاهایی که از آب به‌طور مشترک استفاده می‌شود به‌راحتی می‌توانند بعضی بیماری‌ها را انتقال دهند.

وی افزود: یک دسته از بیماری‌های گوارشی که می‌توانند از طریق آب منتقل شوند بیماری‌های انگلی هستند. عامل اغلب این بیماری‌ها انگل‌های میکروسکوپی هستند. افرادی که در استخر شنا می‌کنند می‌توانند از طریق بلعیدن آب به این انگل مبتلا شوند. کریپتوکوک نام یکی از این انگل‌هایی است که می‌تواند باعث اسهال طولانی‌مدت و مزمن شود. ژیاردیا انگل دیگری است که در کودکان بسیار شایع است و می‌تواند باعث اسهال مزمن شود.

آلبومرادی یادآور شد: شش عامل را می‌توان به‌عنوان تشدیدکننده‌های آلودگی آب استخرها و جکوزی‌ها نام برد که عبارت‌اند از:

  1. ضدعفونی نکردن یا ضدعفونی کردن نامناسب و ناکافی استخر و جکوزی
  2. تصفیه نامناسب یا تصفیه نکردن آب استخر و جکوزی (بیش از دو روز)
  3. تجمع آلودگی‌های انسانی مانند؛ چربی بدن (به علت تعریق یا استفاده از کرم‌های آرایشی)
  4. استفاده از آب نامناسب؛ به عبارتی می‌توان گفت استفاده از آب‌های غیر از لوله‌کشی شهری برای کاهش هزینه مصرفی آب
  5. بی‌توجهی به نظافت محوطه استخرها
  6. حضور افراد مبتلابه بیماری‌های واگیردار پوستی، قارچ‌ها و حساسیت‌ها و عدم جلوگیری از ورود این افراد به استخر

وی تأکید کرد: از مدیریت استخر رامهرمز انتظار می‌رود در اولویت اول به فکر سلامت مردم و کسانی که از استخر استفاده می‌کنند باشند نه‌فقط به فکر درآمدزایی باشند.

آلبومرادی دی پایان گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان شروع‌شده و استخرها در این ماه فقط بعد از اذان مغرب و عشا باز هستند می‌توان از این فرصت استفاده کرد و آب استخر را تعویض کرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *