رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان خبر داد؛

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ برنامه فرهنگی و دینی در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در استان‌خوزستان

حجت‌الاسلام سپهر: برگزاری مراسم امسال بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در اهواز، روز ۱۴خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد.

خورنا‍|اح‍مدرض‍ارس‍تم‍ی: در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که پیش از ظهر امروز دوشنبه هشتم خردادماه در محل سالن اجتماعات حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: گرامی می‌داریم یاد امام خوبیها و امام بزرگواری را که بی‌شک می‌توان گفت که بعد از معصومین(ع) تنها کسی است که بیشترین خدمت را برای احیای م‍ع‍ارف دین توحیدی پیامبر اسلام(ص) انجام داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: براساس ابلاغیه معاونت محترم اجتماعی سیاسی استانداری خوزستان، در همه بخش‌ها، شهرها و شهرستانهای استان، ستاد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) تشکیل شده و کارها و برنامه‌ریزی‌های متعددی نیز برای احیای نام امام(ره) صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام سپهر خبر داد: امسال در استان خوزستان به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بیش از سه هزار و ۵۰۰ برنامه اعم از فرهنگی، قرآنی، همراه با اعزام مُ‍بلغ دینی به مناطق شهری، روستایی، عشایری و دستگاه‌های دولتی پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان تصریح کرد: عمدهٔ برنامه‌های سالروز بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) شامل برنامه‌های دینی، تلاوت قرآن و سخنرانی‌هایی با محوریت یاد امام(ره) می‌باشد که پایان‌بخش این برنامه‌ها همراه با دادن افطاری در مساجد و سایر تشکل‌های دینی است.

وی افزود: امسال در استان‌خوزستان علاوه بر اینکه توسط بسیاری از دستگاههای دولتی کنگره‌هایی با محوریت یاد و اندیشه‌های امام(ره) برگزار می‌شود، همچنین مقرر شده است که به دلیل تقارن سالروز ارتحال امام (ره) با ماه مبارک رمضان، برای امسال و سالهای آینده، تمامی مسابقات ورزشی با نام جام رمضان و امام خمینی نامگذاری شوند.

حجت‌الاسلام سپهر اظهار داشت: برگزاری مراسم امسال بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان در سراسر کشور بعدازظهر به همراه برپایی نماز جماعت و مراسم افطاری است که در اهواز این مراسم در روز ۱۴خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان گفت: مجموعهٔ دبیرخانه ائمه جمعه انشاالله توجه داشته باشند، در این هفته که به ۱۴ و ۱۵ خردادماه میرسیم، ائمه‌جمعه و سخنرانان قبل از خطبه در فضایل و مناقب حضرت امام‌خمینی(ره) و انقلاب امام، توجه و اهتمام بیشتری را داشته باشند.

وی خطاب به رسانه‌های استان گفت: از صداوسیما، خبرگزاری‌ها، پایگاههای خبری و روزنامه‌ها و همچنین فعالین در فضای مجازی تقاضا داریم در این ایام نیز همچون گذشته در بحث اطلاع‌رسانی و انتقال آراء و اندیشه‌های گرانقدر امام راحل(ره) تلاش و کوشش بیشتری را به خرج دهند.‌

حجت‌الاسلام سپهر از سرپرست امور بانوان استانداری درخواست کرد: انشاالله در حوزه بانوان با تولید برنامه‌هایی با محوریت اندیشه‌های امام در مورد بانوان، بتوانیم بیش از پیش بر شناسایی عمق اندیشه‌های متعالی امام به نسل جوان‌تر حرکت کنیم‌.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که پیامبر‌اسلام مقام زن را در شبه‌جزیره عربستان احیاء کرد، امام خمینی هم به واسطه انقلاب اسلامی شأن و ج‍ایگاه زنان را آنطور که در خور و شایسته مقام بانوان میهن اسلامی ماست بالا برد. بطوریکه آن جمله معروف امام که فرموده‌اند« از دامن زن مرد به معراج میرسد» امروزه به صورت یک گفتمان برای همه شده است.

در پایان رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان گفت: انشاالله امسال هم مانند سالهای قبل، از همه عشایر غیور عرب و بختیاری خوزستان، سازمان عشایری استان، آموزش‌وپرورش عشایری و سازمان جهادکشاورزی خوزستان توقع داریم که در مراسم سالروز ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد حضور پررنگی را داشته باشند. زیرا امام خمینی(ره) شناسنامه انقلاب اسلامی است.