در جلسه شورای آموزش و پرورش

استاندارخوزستان: انتظار دارم انتقادات در شورای آموزش و پرورش با بی‌رحمی کامل مطرح شود

خورنا|احمدرضارستمی _ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که پیش‌از ظهر شنبه ششم خردادماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه ضیافت الهی، رحمت و بخشش برای بندگان خداست و امیدوارم که در این ماه مبارک همه از خان نعمت و رحمت رب‌العالمین بطور لازم و کافی بهره مند شوند.

وی با گرامیداشت یاد حماسه فتح خرمشهر و روز دزفول در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت آحاد مردم در انتخابات و جذب رأی حداکثری از سوی ملت ایران، کاری بس بزرگ و تاریخ‌ساز بود که به فرمایش مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور، مردم پیروز اصلی این میدان بودند.
.
شریعتی یادآوری کرد: برطبق تصمیمات قبلی شورای آموزش و پرورش قرار بر این بود که شورا هر دو هفته یکبار با موضوع کنکور برگزار شود که به ‌دلیل بحث انتخابات، وقفه‌ای در این خصوص ایجاد شد. اما امیدوارم بتوانیم این جلسات را طبق برنامه ریزی که انجام شده هر دو هفته یکبار با اختصاص یک جلسه برای کنکور برگزار کنیم.

استاندار خوزستان در مورد اقدامات انجام شده در مورد جذب کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در مورد انسداد مبادی بیسوادی، در حال حاضر اهتمام و تلاش بسیار ویژه‌ای برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد و اعتبار نسبتاً مناسبی نیز از سوی استانداری در اختیار آموزش و پرورش و بهزیستی قرار گرفته است تا این کار به طور ویژه و جدی دنبال شود.

وی در ادامه خطاب به معاونت امور اجتماعی استانداری گفت: تاکید میکنم که بخشنامه‌ای را آماده کنید و به تمام فرمانداران، بخشداران، دهیاران، سازمان بهزیستی و کمیته امداد ارسال کنید تا در شناسایی این کودکان و معرفی آنها به آموزش و پرورش و جذب آنها کمک و همکاری کنند و نیز لازم است در اینکار فقط به بخشنامه هم اکتفا نشود و جلسات توجیهی نیز باید با فرمانداران و بخشداران و غیره هم برگزار کنید.

شریعتی همچنین افزود: امیدواریم که ظرف چند ماه آینده، گزارش این اقدامات نیز فراهم شود. خوشبختانه در این مورد تمام اعتبار موردنیاز برای اینکار هم‌ موجود میباشد و از این بابت هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

استاندار خوزستان در مورد موفقیت‌های اخیر آموزش و پرورش استان خوزستان و کسب رتبه نخست کشوری در جذب نوآموزان پیش دبستانی گفت: از همه عزیزانی که در این زمینه زحمت و تلاش داشته‌اند تشکر‌ میکنم و باید در این زمینه همچنان بدون هیچ وقفه‌ای به تلاش و کوشش مدوام ادامه دهیم. زیرا اگر مشکلات ما در پیش‌دبستانی حل شود، مشکلی در کنکور نخواهیم داشت. از نظر پزشکی هم ثابت شده، دانش‌آموزانی که دوره پیش دبستانی را طی می‌کنند معمولا تا دانشگاه هم موفق‌تر هستند.

وی با بیان اینکه قبول داریم هنوز زیر ساخت‌های استان بطور کامل آماده و در حد ایده‌آل نمی‌باشند تصریح کرد: اگر بنا باشد در انتظار فراهم شدن و احیای کامل زیرساخت‌ها در استان باشیم، شاید به دلیل وجود مشکلاتی نتوانیم تا ۱۰ سال آینده آن‌ها را به‌طور کامل فراهم کنیم. ولی در کل باید در این جهت تلاش داشته باشیم که بهره‌وری را در مناطقی که زیرساخت‌های مناسبی ندارند، افزایش دهیم.

شریعتی در پایان اذعان کرد: در جلسات تخصصی با نقد و بررسی کارهای آموزش و پرورش می‌‌توان در جهت تقویت و استحکام پایه‌های کاری آموزش و پرورش گام برداشت. از این رو انتظار دارم که بدون هیچ ملاحظه‌ای در جلسات شورای آموزش و پرورش نقد و انتقاد با بی‌رحمی کامل مطرح شود. در این زمینه هم جای هیچ نگرانی نیست، زیرا وقتی که نقد بطور جدی صورت میگیرد، معنی آن این است که حتماً کاری در حال انجام شدن است که دارد مورد نقد قرار می‌گیرد و این بسیار ارزشمند است.