عدم ارتباط بانک توسعه تعاون خوزستان با موسسه اعتباری توسعه (آرمان)

خورنا|احمدرضارستمی _ براساس درج اخباری مبنی بر ورشکستگی موسسه مالی اعتباری توسعه (آرمان) در برخی منابع خبری و فضای مجازی، تجمعاتی مردمی، در برابر شعب این موسسه اعتباری در برخی از شهرهای استان خوزستان صورت پذیرفت و بعلت تشابه اسمی که بین این موسسهٔ مالی اعتباری با بانک توسعه تعاون خوزستان وجود دارد، نگرانی‌هایی را در بین مشتریان این بانک بوجود آورده است که در این راستا بانک توسعه تعاون خوزستان بطور رسمی اعلام داشت که این بانک، هیچ گونه ارتباطی با موسسه اعتباری توسعه (آرمان) ندارد.

در ادامه ابراهیم عالی محمودی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان نیز اظهار کرد: بانک توسعه تعاون بر اساس ضوابط و مقررات قانونی، یک بانک صددرصد دولتی می‌باشد و هیچ تشابه کاری با سایر موسسات اعتباری و بانکی نداشته و تحت نظارت بانک مرکزی بوده و همچنان بدون هیچ مشکل خاصی مشغول ارایه خدمات نوین پولی و بانکی است.

وی با بیان اینکه نام و لوگوی بانک توسعه تعاون با سایر بانک ها و موسسات اعتباری متفاوت است افزود: بانک توسعه تعاون در چارچوب اساسنامه قانونی بر پایه نرخ مصوب بانک مرکزی ضمن جلب رضایت مشتریان خود تسهیلات مختلفی را در بخش‌های مختلف اقتصادی به فعالان بخش تعاونی پرداخت کرده است.

عالی‌محمودی در پایان افزود: شعب بانک توسعه تعاون در سطح استان‌خوزستان ضمن حمایت از فعالیت تشکل‌های تعاونی و غیر تعاونی از آمادگی لازم نیز برای پرداخت تسهیلات کارگشا به بخش‌های مختلف و بر مبنای ضوابط و مقررات جاری برخوردار است و همچنین در سطح استان با صیانت از حقوق سپرده گذاران و مشتریان آماده پاسخگویی روزانه و ارایه خدمات است.

گفتنی است: برخی‌ از شعب موسسه اعتباری توسعه(آرمان سابق) در شهرهای شوشتر، شوش، اهواز، گتوند و اندیمشک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل اینکه حساب‌های آنها مسدود شده بود، صاحبان حساب در مقابل شعب این موسسه تجمع کردند.

یک مقام آگاه با بیان اینکه فعالیت سیستم های این موسسه در روز چهارشنبه متوقف شد گفت: بانک مرکزی به دلیل محافظت از حساب مردم و جلوگیری از اختلاس احتمالی حساب مشتریان این موسسه مالی اعتباری را مسدود کرد.

وی افزود: با رایزنی که توسط استاندار خوزستان با بانک مرکزی انجام گرفت روز شنبه ششم خرداد حساب مشتریان این موسسه دوباره باز می شود.
امروز همه شعب موسسه اعتباری توسعه(آرمان سابق) در خوزستان به دلیل پاسخگو نبودن به مشتریان تعطیل بود و برخی شعب این موسسه در کیانپارس اهواز توسط ماموران پلیس محافظت می شد.