پاسخ غلامرضا درویشی شهردار هندیجان در مورد برخی شایعات

غلامرضا درویشی شهردار هندیجان در خصوص برخی  شایعاتی که در چند ماه گذشته در جامعه و فضای مجازی مبنی بر فروش لودر ، قیر و یا خرید لنج مستقر در میدان لنج توسط شهرداری منتشر شده است راکذب خواند و در گفتگویی ویژه با پایگاه خبری خورنا در مورد این  شایعات افزود:

در ابتدای شروع بکار در شهرداری به اعضای محترم شورای شهر و مردم قول دادم نسبت به برخی مسائل در شهرداری اقدام نموده و با توجه به بومی بودن درکارها محافظه کاری نکنم وبا هرنوع تخلف برخوردنمایم با این روحیه شروع بکار کردم و طی این مدت اقداماتی را انجام دادیم  که علاوه بر توسعه شهری اعتماد مردم نیز به مدیریت شهری بهبودیافت ، چرا که مردم هندیجان خوب بیاد دارند. گاهی برای انجام یک کار کوچک توسط گروهی انگشت شمار حقوق مردم ضایع می شد. اما امروز به راحتی امورات تسهیل گردیده و با تکریم کارهای مردم پیگیری میشود.

وی افزود : با مشورت و مصوبه از شورای شهر طی این مدت تلاش زیادی کردیم تا ضریب امنیت را در شهرداری بالا برده و هزینه های جانبی را کاهش  و در عین حال به انجام پروژه ها سرعت دهیم . این امر با احداث دیوار دور کارخانه آسفالت ، احداث انبار ، نصب درب ، نصب دوربین در ورودی کارخانه و غیره انجام گرفت و پس از پایان سال ۹۴ با استقرار یک نفرنیروهمه وسایل  ورودی و خروجی به کارخانه کنترل و ثبت گردید. ووهمچنین نصب دوربین دراداره ویاکارخانه اسفالت جهت نظارت بیشتربراموربود.

وی گفت : یکی دیگرازکارها کوتاه کردن دست برخی پیمانکارانی دانست که باچمبره برشهرداری کارهای محوله را با کیفیت نامطلوب وهزینه های بالا انجام میدادند.این یعنی کاهش  منابع مالی شهرداری وانجام کارهای کمتر.اما ما با قطع دست برخی ازاین پیمانکاران کیفیت وحجم کارها را افزایش دادیم . اما پس ازچندی همین افراد با ایجاد شایعات کذب وتهمت وافترابا دو هدف یکی تخریب شهرداری و دیگری تخریب اعضا محترم  شورای شهر از سه ماه مانده به انتخابات اغازودرایام انتخابات شدت گرفت .جالب اینکه مسائلی که در افکار عمومی بیان شده است حول سه موضوع است ، اول فروش لودر ، دوم قیر و سوم نیزتبانی برای خرید لنج تجاری مستقردرفلکه لنج…

وی درخصوص شایعه فروش لودر نیز گفت : به اطلاع میرسانم که سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یک سری ماشین آلات به شهرداری ها با مبلغی حدود ۲/۳ از نرخ بازار تحویل داد که سهمیه ما یک لودر بود ولی چون لودر چینی بود ،  پس از تحقیق ، متوجه بی کیفیتی آن شدیم از اینرو بجای لودر توانستیم سهمیه را به یک بیل بکهول تبدیل کنیم که قیمت آن ۱/۳ لودر بود  (بیل بکهول اسنو پارس مونتاژایران) و هم دو لودر داشتیم و به بیل بکهول نیاز مبرم داشتیم.

درویشی در خصوص شایعاتی درمورد فروش قیر در شهرداری افزود: سال ۹۴ توسط سازمان دهیاری و شهرداریها به همه شهرداری های کشور با مجوز انجام  تهاتر با پیمانکاران واجدالشرایط  داده شد که  مانیزبرابردستورالعمل سازمان  با مجوز شورای شهر و تاییدیه فرمانداری قیر مورد نظر را تهیه کردیم و جالب اینکه بیشتر شهرداری های استان نتوانستن قیر را جذب  و سهمیه را از دست دادند .

وی یادآور شد : طی این چهل ماه بیش از ۱۳۸۸۰۰ متر مربع آسفالت و لکه گیری انجام دادیم که در تاریخ شهرداری بی نظیر بوده است.

وی در خصوص بوم تجاری مستقر در فلکه لنج گفت  : به اطلاع مردم عزیز میرسانم که شهرداری هیچ مبلغی راجهت خریدلنج تجاری هزینه ننموده  بلکه  طی صورتجلسه ای توسط صاحب آن بصورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفت و توسط اقای بحرانی تعمیر و بازسازی شد که در این راستا شهرداری تا کنون فقط هزینه حمل   و تعمیرات را  که کمتر از ۳۰ میلیون تومان بود  پرداخت نمود.

درویشی سپس در خصوص بیان مسائل شخصی از جمله تسویه بانکی وامهایش گفت : اینجانب با رضایت کامل به روسای  بانکهای سطح  شهر اجازه میدهم پرینتهای حسابها و وامهای من را در اختیار هرکسی که بخواهد قرار دهند .

درویشی در نهایت افزود : متاسفانه طی این سالها این نوع بداخلاقی ها در کشور به یک خرده فرهنگ  سیاسی تبدیل گردیده وگروهایی به این شیوهای زشت هم خدمات خادمان مردم رازیرسیوال میبرند هم ناامیدی ویاس رادرجامعه تزریق میکنند.اینجانب به اعضای شورای جدید نیز توصیه میکنم در کارهایپیش رو با قدرت گلوگاهای تخلفات راشناسایی کرده ومسدود نمایندوبااقتداربا  متخلفان مبارزه کنند .وازاین گونه شایعات هراس نداشته باشند. چراکه گروهی اندک از بی دین های که دربی نظمی سواستفاده میکننداین شایعات را می سازند و افرادی ناخوداگاه بزرگ میکنند و منتشر . قطعا آسیاب به نوبت است.سراغ شما هم می ایند و اگرهم بیان کردند به خود ببالید که هم کارها خوب  انجام داده اید و  تحول ایجاد کرده اید وهم جلوی فساد را گرفته اید . چرا که قطار در حال حرکت و درخت پر ثمر همواره مورد اصابت سنگ های جاهلان است.

 

غلامرضا درویشی

شهردار بندر هندیجان

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *